zaterdag , 23 september 2017

Review: Trials Fusion

Hij is deze week uit gekomen, en wij hebben de review voor jou van Trials Fusion. Dit is de nieuwste game van de Red Lynx Studio. Deze studio is onderdeel van Ubisoft en voordat ik meer vertel; hier is de review.

Gameplay:

Goed, om te beginnen de game voelt super lekker. Ik heb de iOS versie gespeeld en je merkt gewoon zoveel verschil in de controls, zodra je met een joystick speelt. Soms heb je een beetje het gevoel dat hij wat overgevoelig reageert, maar over het algemeen is het gewoon een goed gevoel van controle. De rem schijnt er ook op te zitten, maar deze heb ik niet veel gebruikt. Gas loslaten werkte perfect voor mij. Het is niet een heel moeilijke game om onder de knie te krijgen, maar het speelt wel lekker weg. Ook is er de mogelijkheid om je eigen levels te creëren en deze te delen met de wereld. Uiteraard zal dit de nodige frustratie momentjes gaan opleveren, maar het is zeker een leuke toevoeging.

Singleplayer:

Voor nu is dit toch één van de weinige opties die je tot je beschikking hebt. Je krijgt eerst een knappe training voorgeschoteld, om daarna diverse levels te doorkruizen. Het aantal medailles die je verdient staat weer gelijk aan het level dat je mag unlocken. Je hebt er steeds meer nodig dus zul je jezelf ook tot het uiterste drijven om er te komen. Door middel van goed scoren krijg je geld en unlock je extra motoren of outfits. De extra waarde zie ik er nog niet van in, of je moet heel erg van customizen houden. In dat geval is dit natuurlijk een leuke toevoeging. Voor de rest ben je hier wel even een paar uurtjes mee zoet om er door heen te lopen.

Online:

Ja, toch het punt waar het tegenwoordig allemaal om draait. Er is momenteel nog niet zoiets als een online multiplayer aanwezig. Je kan wel local spelen, maar dit is toch niet zo leuk als online, waar je het tegen allemaal mensen kunt opnemen. Er is wel een leaderboard die netjes alle tijden en standen bij houdt van zowel je vrienden als de wereld. Je kunt dus goed zien waar je staat op de ranglijst. Het leuke daarvan is weer, dat als je in singleplayer een race rijdt die een vriend ook heeft gereden, je zijn of haar naam in beeld ziet om daartegen te racen. Bij de deluxe editie zat ook leuk een season pass bijgevoegd,  nu kunnen we alleen nog hopen dat deze nog meer uitdaging brengt en ook een multiplayer modus.

Graphics:

Na de patch die je binnen haalt op dag van release ziet de game er een stuk aantrekkelijker uit dan de dag ervoor. Alles beweegt en de details zien er gewoon goed uit. Zelfs op de achtergrond gebeuren allemaal dingen die het aantrekkelijk maken om je aandacht van je motor af te laten dwalen. De game loopt lekker soepel en grafisch valt er voor deze versie van de game dan ook weinig op aan te merken.

Conclusie :

In totaal vind ik de game een goed succes. De prijs waarvoor je de game kunt kopen in de winkels stelt weinig voor en maakt de game een welkome toevoeging op je game collectie. Voor een avondje met vrienden (mits er genoeg controllers zijn), is de multiplayer een lachwekkende ervaring. Als je het geld hebt liggen, zou ik de voorkeur geven aan de deluxe edition voor de One. Deze  kost 40 euro. Een leuke toevoeging is, dat als je de iOS versie speelt, je daar ook weer dingen vrij kunt spelen voor de console editie.

About Mark van Truijen

Eigenaar van That's Gaming en That's Service. In het bezit van een Xbox One, en vorige generaties consoles. Potje Fifa?? Hell Yeah.

Check Also