Home Featured Review Frozen 2

Review Frozen 2

by Marc Beers

Zes jaar geleden was de wereld in de ban van de avonturen van Anna, Elsa, Olaf en Kristoff. Daarbij kwam ook nog eens dat de film een liedje bevatte waarvan het onmogelijk was dat je deze gemist had, Let It Go. De film is ook nog eens de meest succesvolle animatiefilm allertijden (behalve als je Lion King van dit jaar animatie noemt), en de afgelopen paar jaar werd er binnen Disney gediscussieerd of ze überhaupt wel een vervolg op Frozen moesten maken. Na zes jaar is er dan nu eindelijk dit vervolg en in deze review vertel ik of je dit vervolg net zo goed, misschien nog wel beter of slechter is dan deel 1.

Ik ging met hooggespannen verwachtingen de zaal in en ik ben blij om te zeggen dat deze film mijn verwachtingen misschien wel heeft overtroffen. De film speelt zich drie jaar na deel 1 af en gaat over dat het koninkrijk Arendelle in vrede met elkaar leeft en dat Elsa een goede koningin is. Toch hoort ze op een gegeven moment een soort roep in de verte die alleen zij kan horen. Waar komt deze roep vandaan en van wie komt de roep? Elsa, Anna, Kristoff, Olaf en Sven gaan op avontuur om de oorsprong van deze roep te vinden en waar Elsa´s krachten vandaan komen.

Het stemmenwerk van de film is geweldig en dit komt mede, omdat alle stemmen van de hoofdpersonages allemaal weer terug komen. Zo is Idina Menzel weer Elsa, Kristen Bell weer Anna, Jonathan Groff weer Kristoff en Josh Gad weer Olaf. Vooral Josh Gad is weer fantastisch als Olaf en steelt zeker weer de show als de olijke sneeuwpop die iedereen nog goed kent uit deel 1.

De muziek in deel 2 is prachtig. Er zit misschien dan wel geen nieuwe Let It Go in (misschien komt Into The Unkown er nog wel het dichtst bij), maar dat deert geen moment. De muziek is erg goed en alles wordt ook erg goed gezongen. Het liedje When I´m Older, gezongen door Josh Gad, is erg leuk en vrolijk en het liedje Lost in the Woods zorgt misschien voor de grootste lachsalvo van de hele film, erg leuk opgezet en uitgevoerd.

De animatie is echt geweldig mooi. Disney heeft zichzelf weer overtroffen en blijft de standaard steeds hoger plaatsen voor zichzelf en andere studio´s. De karakters zien er erg goed uit, maar vooral de omgevingen, zoals een mysterieus bos zijn prachtig mooi weergegeven.

Is deze film beter dan deel 1? Ja en nee, ja, omdat er in deze film meer wordt verkend van de omgeving en de animatie er nog beter uitziet dan in deel 1. De liedjes waren net zo goed als deel 1, maar ik vond dat deel 1 iets sneller ging, want in deel 2 zat het tempo er goed in, maar vooral in het middenstuk ging het toch allemaal iets langzamer. Maar ondanks dat heb ik me geen moment verveelt en raad ik deze film zwaar aan als je van de eerste Frozen houdt, van geweldige films houdt of gewoon een goede film wil zien.