Remedy Entertainment heeft de afgelopen jaren aanzienlijke groei doorgemaakt, en in de toekomst wil de studio zijn productie significant verhogen door tegelijkertijd aan meerdere grote projecten te werken, in tegenstelling tot hoe het in het verleden typisch ontwikkeling heeft benaderd. Om deze uitbreiding te ondersteunen, heeft de ontwikkelaar nu ook een nieuw logo onthuld om zijn vorige te vervangen, die meer dan 20 jaar in gebruik was.
“De kogel in de letter R in het oude logo vertegenwoordigde het tijdperk van Max Payne, maar het huidige Remedy is veel groter dan een enkel spel,” legt de communicatiedirecteur van Remedy Entertainment, Thomas Puha, uit. “We hebben een hele portfolio van games, nieuw en oud. Het was tijd om onze visuele identiteit bij te werken en opnieuw te definiëren om meer consistentie te brengen, onze evolutie door de jaren heen te laten zien en onze visie op het huidige Remedy beter uit te drukken.”
Remedy Entertainment heeft momenteel een aantal grote titels in ontwikkeling, waarbij de studio hoopt elk jaar een nieuw spel uit te brengen. Eerst komt Alan Wake 2, de langverwachte opvolger, die ook zal dienen als de allereerste volledig uitgeruste survival horror-game van de studio, en later dit jaar uitkomt voor PS5, Xbox Series X/S en PC.
Remedy werkt ook aan twee projecten in het Control-universum – Condor, een coöperatieve spin-off, en Control 2, een volwaardige singleplayer-sequel. Ondertussen heeft de ontwikkelaar ook een partnerschap aangegaan met Tencent om te werken aan de free-to-play multiplayer shooter Vanguard, en met Rockstar om een grondige remake van Max Payne 1 en 2 te ontwikkelen.