De Zweedse solo-ontwikkelaar Niklas Hallin kondigt aan dat hun pixel-art puzzel-platformer Alruna and the Necro-Industrialists op 26 september 2024 op Steam zal verschijnen.
In een wereld geteisterd door mechanische hebzucht moet bosnimf Alruna springen, glijden en zich een weg banen door uitgestrekte ondergrondse labyrinten om het ware verhaal te ontdekken, tot op de bodem van de wereld en de diepten van verdorvenheid.
“Indie metroidvanias…”, zegt ontwikkelaar Niklas Hallin, “Zo vaak hebben ze van die lange, horizontale gangen met steeds dezelfde vijanden, weet je? In Alruna is alles super compact. Alles ligt dicht bij elkaar. En met Alruna’s wilde bewegingenset is het echt makkelijk om… gewoon hele delen van het spel over te slaan. Het spel in een andere volgorde te spelen. Dingen te breken. Het is krankzinnig. Het is… rauw, snap je? Op een heel ouderwetse manier, alsof je een ROM-hack speelt.”
Alruna is een dryade in een stervende wereld – een levensgeest in het land der doden. De aarde is uitgedroogd. Er is alleen nog de Sprawl. Arme, haveloze skeletten doorkruisen eindeloos de Wasteland van de Necro-Industrialisten, in een schrale imitatie van leven. Maar zijn zij de echte vijand? Of lijden de skeletten net zo erg als de dryades onder de overheersing van de Necro-Industrialisten?