Het bedrijf dat voorheen bekendstond als Red Martyr Entertainment heeft vandaag aangekondigd dat het nu The-Mark Entertainment is. De rebranding stemt de nieuwe naam en visuele identiteit af op de kernmissie van het bedrijf, die eenvoudigweg luidt: “Om onze stempel te drukken op de creatie van een magische toekomst voor videogames en interactief entertainment”. Het nieuwe logo toont een leeuwenkras, wat doet denken aan het oude Red Martyr-logo met een gehoornde leeuw met gevederde vleugels en een inktspoor van een pen. De kleuren van het merk zijn nu “Roaring Mark Red”, “Nightly Magic Blue” en “Imaginative Yellow”, die de kernwaarden van het bedrijf symboliseren: respectievelijk passie, creativiteit en verbeelding.
Het bedrijf groeit voortdurend en bestaat momenteel uit 8 fulltimemedewerkers, met nieuwe aanwervingen gepland voor later dit jaar en volgend jaar. Om de groei te ondersteunen en teamwerk te bevorderen, verhuisde het bedrijf in januari naar een aanzienlijk grotere kantoorruimte.
Twee nieuwe projecten zijn momenteel in ontwikkeling. Eén spel is een ontspannende bouwsimulator; de andere, een dark fantasy-narratiefgedreven RPG, waarvoor het bedrijf 200.000 € aan cofinancieringssteun van Creative Europe heeft gekregen. Beide titels moeten nog officieel worden aangekondigd.
Marko Tominić, oprichter, CEO en creatief directeur, The-Mark Entertainment
“Mijn leidende principes worden het best samengevat door de zin ‘Leave your mark – Live with imagination’. Het is een eenvoudige verklaring over wat ik geloof dat de kernwaarden zijn om een zinvol en leuk leven te hebben. Sinds dag één hebben deze waarden de cultuur en missie van het bedrijf gedefinieerd en ik heb besloten dat het tijd was om ze in het merk te verankeren om ons te begeleiden naar de magische toekomst van de entertainmentindustrie. Omdat ik van symboliek houd, kondigen we dit aan het begin van de lente aan!”