Home Gaming Ray Tracing vereist – ‘Stay in the Light’ vanaf nu via Early Access te verkrijgen!

Ray Tracing vereist – ‘Stay in the Light’ vanaf nu via Early Access te verkrijgen!

by Mark van Truijen

Van Reddit post tot de NVIDIA Indie Spotlight, Sunside Games ‘Stay in the Light, is sinds gisteren via Steam Early Access te verkrijgen en is een uitstekend voorbeeld van wat independent developers met ray tracing kunnen.

‘Stay in the Light’ maakt gebruik van ray tracing als basis element voor gameplay, niet alleen als eye-candy, maar het is de eerste game waarvan wij op de hoogte zijn, die ondersteuning voor ray tracing als vereiste heeft.

Wat vertelt Stay in the Light ons?

  • Stay in the Light illustreert hoe ontwikkelaars creatief kunnen worden met ray tracing, waardoor het een belangrijk gameplay element wordt.
  • Stay in the Light illustreert hoe ray tracing games kan veranderen. Stay in the Light genereert willekeurig de Dungeons die je speelt. Het is moeilijk om ‘Lightmapping’ toe te passen voor een level dat nog niet bestaat.
  • Stay in the Light illustreert dat ray tracing gemakkelijk door ontwikkelaars kan worden uitgevoerd, omdat Sunside Games een eenmansproject is en hij pas in april aan de game is begonnen, nadat we ray tracing op GeForce GTX GPU’s hadden ingeschakeld.
  • Stay in the Light illustreert de diversiteit van ontwikkelaars die ray tracing omarmen. Met blockbusters als Battlefield V, Metro Exodus, Shadow of the Tomb Raider, Call of Duty: Modern Warfare, Quake II RTXen Wolfenstein:Youngblood op de lijst, is het duidelijk dat de grote ontwikkelaars en uitgevers ray tracing ondersteunen. Maar indie-ontwikkelaars gebruiken het ook om hun games uniek te maken.

Related Posts

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x