De Spaanse indie-uitgever BlitWorks, een Braziliaanse indie-ontwikkelaar, viert met trots de 5e verjaardag van de arcaderacer Slipstream met de gratis inhoudsuitbreiding “blue hour”, die vandaag aankomt op Nintendo Switch, PlayStation, Xbox-consoles en pc. Slipstream zal ook native worden uitgebracht op Xbox Series S|X en iets later ook op PlayStation 5. De nieuwe uitbreiding biedt 2 spelmodi, 3 auto’s en 5 nieuwe tracks met hun respectievelijke 5 muziektracks.
“Het blauwe uur is een korte periode van de dag, na zonsondergang maar voor de nacht, wanneer de lucht een diepblauwe tint krijgt. Het wordt al lang gewaardeerd door schilders en fotografen vanwege de prachtige en unieke eigenschappen van licht in deze tijd. Het vervagende licht van de zon verlicht alles zacht en de diepblauwe lucht zorgt voor een groot contrast met de doorgaans geelachtige stadslampen. Het is een moment van natuurlijke schoonheid dat elke dag gebeurt. En aangezien tijden van de dag altijd een thema zijn geweest in Slipstream, heb ik in deze uitbreiding de krachten gebundeld met Effoharkay en van de gelegenheid gebruik gemaakt om het wat meer te verkennen.” – Sandro de Paula, ook wel “ansdor” genoemd.
Alle nieuwe tracks spelen zich af op locaties in de echte wereld, meer bepaald op exotische of onverwachte locaties in Europa: Marseille, Pompeii, Transsylvanië, Granada en Edinburgh. De vaardigheden van Ansdor zijn veel verbeterd sinds 2018 en hij heeft ook veel nieuwe functies aan de Slipstream-engine toegevoegd, en de nieuwe tracks maken er intensief gebruik van, zoals een mistsysteem, een dynamisch verlichtingssysteem waarmee de koplampen van auto’s de baan in het echt kunnen verlichten. tijd. De uitbreiding ziet eruit als een vroege 32-bits game, terwijl het origineel meer op een late 16-bits game leek. Als natuurlijke technische evolutie wilde hij nieuwe technieken uitproberen en artistieke experimenten doen die in het origineel niet mogelijk waren.
Aan de muziekkant was het doel van Effoharkay om enige consistentie van dezelfde synthy vapor OST te behouden, maar zonder te vertrouwen op synth klinkende instrumenten. De meeste nummers zijn geïnspireerd door de excentrieke elektrische clubachtige racemelodieën van Ridge Racer 4, Need for Speed en Wipeout. Hij wilde dat het pulserend en stuwend en divers zou zijn, zonder zich zorgen te maken over de onberispelijke productiekwaliteit of structuur.