Confronteer de toekomst van horror. Fireshine Games heeft vandaag aangekondigd dat de first-person horror game A.I.L.A. zijn angstaanjagende visie op geavanceerde technologie in 2025 naar Steam zal brengen.
Ontwikkeld door Pulsatrix Studios in samenwerking met gaming persoonlijkheid en Creative Director MaxMRM, is A.I.L.A. een first-person psychologische techno-horrorgame die zich afspeelt in een nabije toekomst, waar je speelt als Samuel, een bètatester voor horror-videogame-ervaringen die worden gegenereerd door een revolutionaire nieuwe fictieve AI.
Overleef intense, verontrustende scenario’s die inspelen op Samuels donkerste angsten, verspreid over verschillende horror-subgenres, elk met een eigen speelstijl, sfeer en wereld. Ontwijk en ontvlucht een rituele sekte, neem deel aan viscerale middeleeuwse gevechten tegen de ondoden, en los gevaarlijke puzzels op terwijl je gruwelijke horrors overleeft die zijn gemaakt door A.I.L.A., terwijl de grenzen tussen de virtuele wereld en de realiteit beginnen te vervagen…
Aangedreven door Unreal Engine 5 en met behulp van geavanceerde grafische technologieën zoals Lumen en MetaHuman, is A.I.L.A. een sfeervolle, fotorealistische ervaring die spelers diep onderdompelt in zijn verwrongen werelden binnen werelden.
“A.I.L.A. is een angstaanjagende blik op nabije toekomsttechnologie die we niet kunnen wachten tot horrorfans volgend jaar zelf kunnen ervaren,” zei Rob Feather, Product Manager bij Fireshine Games. “Met een mix van meerdere horrorgenres is A.I.L.A. een diep verontrustende horrorervaring die elke horrorfan zal laten schrikken en opwinden, terwijl ze ook worden meegenomen op een onvoorspelbare reis door een verhaal dat nooit helemaal is wat het lijkt.”
Bezoekers van Gamescom kunnen voor het eerst hands-on kennismaken met A.I.L.A. in een meeslepende ervaringsruimte, gelegen bij de Fireshine Games-stand in Hal 10.2.