Vandaag markeert de dag dat Far From Home uit het donker tevoorschijn komt. Een groep zeer ervaren AAA-ontwikkelaars, die al jaren in gesprek zijn over een idee dat nooit leek te kunnen loslaten, stapt naar voren met hun spannende project, dat nu in productie is.
Welkom aan boord van Project Oxygen
Hoewel specifieke details van hun eerste game, met de codenaam “Project Oxygen”, nog steeds een bewaard geheim zijn, hebben bepaalde elementen het licht gezien. Spelers zullen een eenzame wetenschapper belichamen, die een ecologisch verwoeste en geëvolueerde aarde verkent nadat de mensheid er niet in geslaagd is haar eigen ondergang te bestrijden. Om een diepere onderdompeling in deze unieke wereld mogelijk te maken, wordt de game in het perspectief van de eerste persoon geplaatst en opgebouwd rond een sterke overlevingsgame-loop waarbij spelers regelmatig diep in het gevaarlijke onbekende moeten duiken.
Verkenning, overleving en succes zullen sterk verbonden zijn met de technologisch geavanceerde zeppelin-vliegbasis van elke speler, die ze kunnen testen, upgraden en aanpassen. Deze zeppelin zal de belangrijkste reddingslijn van de speler zijn en een toevluchtsoord tegen de onherbergzame wereld die onder en om hen heen woedt. Een mobiele luchtmachtbasis die zal fungeren als hun alles – transport, levensondersteuning, opslag, onderzoekslaboratorium, onderdak en ontsnapping.
“Project Oxygen” wordt gebouwd in Unreal Engine en is momenteel bedoeld voor pc, PS5 en Xbox Series X. De game zal een ervaring voor één speler zijn die later wordt geüpgraded met een coop-modus.
Het verhaal tot nu toe – Toen onze wereld stierf, kwamen er twee voor in de plaats
Op het hoogtepunt van een wereldwijde ecologische ramp werd de mensheid naar de hemel geduwd omdat de aarde steeds meer bewoonbaar werd. In een wanhopige poging om te overleven, creëerden mensen monsterlijke, geïmproviseerde torens die boven de onherbergzame laag giftige dampen uitstegen. Van hieruit zouden ze de samenleving opnieuw opbouwen, een basis voor onderzoek creëren en proberen de ramp die zich hieronder ontvouwt ongedaan te maken. Ze faalden onvermijdelijk. Het blijft echter een raadsel hoe een kleine groep wist te overleven en te ontsnappen.
Nu, honderden jaren later, leeft en bloeit een wreed en nieuw ontwikkeld ecosysteem in het giftige stof dat de aarde bedekt, terwijl de lege torens van de laatste stand van de mensheid erboven instorten. Op dat moment keert een eenzame mens terug en begint het verhaal van “Project Oxygen”.
Een team van dromers – wie is ver van huis?
De Far From Home-crew komt elk uit verschillende hoeken van het AAA- en indiegame-dev-sterrenstelsel, met name aan titels als Dying Light, Dying Light 2, Dead Island, The Medium, Chernobylite en Divinity Original Sin 1 en 2.
Met deze collectieve schat aan ervaring en talent streeft het team ernaar om games te maken die draaien om volwassen onderwerpen, zinvolle thema’s en tegelijkertijd een sterke gameplay-focus te leveren. Ze worden evenzeer gedreven door het idee om eindelijk los te breken van de niet-duurzame AAA-praktijken, maar toch de reikwijdte en kwaliteitsbeperkingen te kunnen overtreffen waarmee veel geldgebonden Indies vaak worden geconfronteerd. Daarom zet het team zich in om hoogwaardige AA + -games te maken, waarbij “Project Oxygen” al zeer gepolijste beelden en strakke survival-gameplay heeft, ingebouwd in het vroege ontwerp en de planning.
Om deze ambities in gang te zetten, heeft Far From Home al de eerste ronde van aanzienlijke financiering van opmerkelijke Poolse investeerdersgelden voor videogames veiliggesteld en zal ze binnenkort proberen het team op te schalen om volledig in productie te gaan.