Home Gaming Pro Cycling Manager 2024 review

Pro Cycling Manager 2024 review

Pro Cycling Manager 2024 komt op de markt nu de wielerkoorts op zijn hoogtepunt is, de tour raakt de finale en gamers die van fietsen houden mengen zich graag in de strijd. Wat is er dan beter dan aan je bureau zitten en het wielerteam van je dromen aansturen? Bovendien hoef je niet nat, bezweet te worden of onthullende Lycra te dragen.

Deze sport simulatie titel is ontwikkeld door Cyanide Studio en uitgegeven door Nacon. Daarnaast is deze game alleen beschikbaar op de PC, dus console gamers vallen helaas buiten de boot. Maar als je een redelijke gaming rig hebt, kun je dit diepgaande spel aanpakken. Ik heb al een een paar versies van Pro Cycling achter de rug, ik stap dus graag weer achter het stuur van de ploeg

Pro Cycling Manager 2024 laat je het verhaal schrijven van een wielerploeg, van gevestigde ploeg tot nieuwe ploeg. Je krijgt grotendeels de vrije hand om stappen te maken, maar pas op, de game is vrij complex. Maar als je de stappen onder de knie hebt ga je genieten van de vrijheid in keuzes, de meerdere sponsoren die er zijn, de doelstellingen voor de races. De game geeft je genoeg, dit valt ook op in de spelmodi die aanwezig zijn, een grote race of juist een kleine klassieker, multiplayer, etc.

De game geeft je zoals je gewend bent een mooie mix aan diepte en detail, daarnaast legt het de focus waar jij deze wilt. Bijvoorbeeld de belangrijkste races en de ontwikkeling van het materiaal. Ook is het belangrijk de juiste teamsamenstelling te kiezen en te selecteren, maar ook te werken naar de toekomst en dus een goed scout model te draaien.

Laat er geen misvatting over bestaan, Pro Cycling Manager 2024 gaat niet alleen over racen. Maar voor nu pakken we dit event even aan, aangezien je het het meeste van de tijd zal doen. Je hebt de mogelijkheid om elke race die je wilt te simuleren, maar wat is hier nu leuk aan. Deze aanpak vereist daarnaast ook echt wel een goeie planning, dit omdat je geen invloed tussentijds kan uitvoeren. Maar misschien heb je geluk, ik niet zo heel vaak. Ik vind daarnaast ook de 3D weg race het leukste, je kan hier gewoon wat meer controle uitvoeren, een aanval inzetten of juist een beetje volgen. Het is een beetje fietsen kijken met een stukje invloed.

De mogelijkheid om de grote spelers succesvol te verslaan was fenomenaal. Maar dit is geen taak voor de zwakkeren. Bovendien zal je nauwgezet moeten zijn als je succesvol wilt zijn. Ik hield van deze aandacht voor detail en de uitdagingen die het stelt. Als alternatief, als je een van de grote teams kiest, zal je je renners moeten roteren om het meeste uit hen te halen. Het dumpen van teamgenoten die uit vorm zijn is hard maar noodzakelijk. Bovendien is het afwegen van de sponsordeals en je algehele zichtbaarheid een must als je betere uitrusting en meer financiering wilt.

Wat is er nieuw in deze versie? De eerder genoemde sponsoring is de vlaggenschip toevoeging aan Pro Cycling Manager 2024. Deze geavanceerde functie beïnvloedt elke beslissing die je neemt. Bovendien helpt het bij het financieren van onderzoek en verhoogt het je vermogen om de beste renners naar je toe te lokken. Naast dit, helpt het vernieuwde informatiescherm om je bureaublad op te ruimen terwijl het makkelijker maakt om de bergen aan data te verteren.

Als dit nog niet genoeg is, zijn er enkele verbeteringen met de AI en het sprinten. Er is nu een niet-botsingsmechanisme dat sprint finishes verbetert. Dit was een beetje controversieel omdat het niet altijd werkt en af en toe onevenwichtige resultaten veroorzaakt. Maar al met al is het wel een goeie verbetering, zeker als jij voor die sprints gaat en de groene trui mee wilt pakken. Pro Cycling Manager 2024 is een beetje ruw. De bijna eindeloze schermen met data deden mijn ogen wateren. Er lijkt daarnaast wel een tabblad te zijn voor elk aspect in de game, het is echt een game die je zo diep kan maken als jij zelf wilt. Gelukkig is er genoeg uit leg over wat wat is, zijn de teksten duidelijk en is de UI eigenlijk gewoon heerlijk om te zien. De races zijn zoals je gewend bent dan weer niet zo fijn afgewerkt, maar deze game draait natuurlijk meer om het managen dan het racen. Er is hier duidelijk niet veel aandacht in gestoken, het ziet er exact hetzelfde uit als vorig jaar.

Je kan jezelf verliezen in het bijwerken van je team en het aanpassen van strategieën en nieuwe tactieken. Dat is misschien wel de kracht van titels als deze. Je test wat, je faalt, je veranderd en test weer. Zo ga je door tot jij aan het einde bovenaan dat podium staat.

Als je van wielrennen houdt en een tactische mindset hebt, zal je elke seconde aanbidden. De gedetailleerde actie en nieuwe functies pushen je helemaal. Echter, de trial and error waren een beetje jammer en kunnen sommige gamers afschrikken.

Pro Cycling Manager 2024 laat het hart van een wielerliefhebber pompen. Pro Cycling Manager 2024 heeft zoveel diepte dat ik het moeilijk vond om het neer te leggen. Bovendien was de mogelijkheid om verschillende modi te spelen en de multiplayer actie fascinerend. Het runnen van een succesvol team is niet zo makkelijk als je denkt. Kies je renners, plan je aanpak, en win elk evenement.