TP Vision, licentiehouder van Philips TV & Sound, heeft tijdens de 2023 Red Dot Awards maar liefst vier prijzen in de wacht gesleept in de categorie Product Design. Het bedrijf verdient hiermee opnieuw erkenning voor zijn beleid om hoogwaardig Europees design centraal te stellen in ieder tv- en audioproduct van het Philips-merk.
TP Vision zet zich langdurig in om Philips TV & Sound-klanten het beste Europese design te bieden, mede door de continue investering van het toegewijde design team in Amsterdam. Dankzij hun visie en creativiteit ontvangt het bedrijf consistente professionele erkenning, waaronder de vier 2023 Red Dot Awards voor Philips TV & Sound-producten. De winnaars van de 2023 Red Dot Awards van Philips TV & Sound zijn:
Philips Ambilight TV OLED+908 – Als paradepaardje van de 2023 Philips Ambilight TV-reeks, moest het ontwerp van de OLED+908 vlaggenschipallure uitstralen, en beschikken over de beste beeld- en geluidskwaliteit.
De OLED+908 beschikt over een bescheiden, geïntegreerde geluidsoplossing van Bowers & Wilkins, verpakt in een op maat gemaakte akoestische wollen stof van het merk Kvadrat. De centrale aluminium standaard met open frame zorgt voor draaifunctionaliteit. Bovendien biedt de nieuwe afstandsbediening achtergrondverlichting en secundaire gebruikstoetsen voor een eenvoudigere gebruikerservaring.
Philips Fidelio T2 TWS-hoofdtelefoon – De draadloze Fidelio T2 hoofdtelefoon kenmerkt zich als een premium audioproduct. De T2 zet de vereenvoudigde geometrische ontwerpstijl voort die het bedrijf voor de Philips Fidelio heeft ontwikkeld en biedt zowel een zeer compacte hoofdtelefoon als oplaadcase.
De hoofdtelefoon maakt gebruik van een keramisch precisie-frame met duurzaam Muirhead-leer. De oplaadcase omvat tevens Muirhead-leer in combinatie met geëxtrudeerd, geanodiseerd aluminium en een rubberen basisplaat voor gebruiksgemak.
Philips Fidelio L4-hoofdtelefoon – Fidelio heeft een gevestigde reputatie op het gebied van hoogwaardig geluid, materialen en comfort.
De L4-hoofdtelefoon zet de vereenvoudigde geometrische ontwerpstijl voort die al voor de Philips Fidelio werd gebruikt. De premium hoofdtelefoon is verrassend licht en compact door het gebruik van geanodiseerd aluminium voor het open frame met duurzaam Muirhead-leer voor de hoofdband.
Philips A5508 True Wireless – Philips Sound heeft zich als A-merk doorontwikkeld in het speciale sportaudiosegment. De A5508 bouwt voort op Philips’ groeiende assortiment sport wearables, door een True Wireless-product te bieden dat licht, zeer compact, herkenbaar en duurzaam is. De gegroefde details op de contactpunten van het product zorgen voor een eenvoudiger en intuïtiever gebruik en verbeteren de zweetregulering van het productoppervlak.
Rod White, Chief Design Officer bij TP Vision: ‘’Ik geloof in het unieke karakter van TP Vision op het gebied van consumentenelektronica dankzij de focus op productontwerp. Design is een kernelement binnen ons creatieproces en geen bijzaak zodra het productconcept is geschetst. Onze consumenten zijn duidelijk overtuigd van het idee dat het design van hun product van essentieel belang is. Het draagt bij aan hun trots om eigenaar van het product te zijn. Ik ben verheugd dat vier van onze producten opnieuw de hoogste onderscheiding en officiële erkenning hebben gekregen van de professionele designgemeenschap, met het winnen van vier Red Dot Awards.’’
Al meer dan 60 jaar erkennen de Red Dot Awards, dankzij een onafhankelijk panel van 50 internationale designprofessionals, het beste in productdesign in de categorieën functionaliteit, kwaliteit, ergonomie en innovatie, plus meer recentelijk duurzaamheid en ecologische compatibiliteit. Allemaal factoren die ertoe hebben geleid dat de awards een van de populairste en meest gewilde prijzen zijn geworden voor uitmuntend productdesign. Met meer dan 20.000 inzendingen zijn de Red Dot Awards een van ’s werelds grootste en meest prestigieuze designwedstrijden.