Home Gaming Phantom Blade Zero gaat gebruik maken van Hardware Ray Tracing op de PS5 en PC

Phantom Blade Zero gaat gebruik maken van Hardware Ray Tracing op de PS5 en PC

by Mark van Truijen

Phantom Blade Zero trok meteen de aandacht van velen bij de lancering dit jaar, en hoewel het grootste deel van die aandacht waarschijnlijk te danken is aan de intrigerende setting van het spel en de belofte van een actievolle RPG-ervaring, doet het ook enkele visuele beloften vanuit een technisch oogpunt.

Ontwikkelaar S-Game heeft bijvoorbeeld bevestigd dat Phantom Blade Zero hardware ray tracing zal implementeren op zowel PS5 als PC. In een recent interview met Wccftech bevestigde S-Game oprichter en CEO Soulframe Liang dat de ontwikkelaar ondersteuning heeft ontvangen van zowel AMD als Nvidia voor de implementatie van hardware ray tracing, waarmee het spel “indrukwekkende visuele effecten” kan leveren zonder concessies te doen aan de frame rate.

“We hebben veel steun gekregen van AMD en Nvidia,” zei hij. “Ze hebben hun eigen op hardware gebaseerde ray tracing-oplossingen geleverd voor zowel PS5 (AMD) als PC. Voor ons gevechtssysteem dat de nadruk legt op snelheid, variabiliteit en vloeiendheid, is het behouden van een stabiele frame rate terwijl indrukwekkende visuele effecten worden geleverd cruciaal.”

Liang heeft ook bevestigd dat Phantom Blade Zero op de PS5 streeft naar modi van 4K/30 FPS en 2K/60 FPS, hoewel de ontwikkelaar nog steeds probeert om 4K/60 FPS te bereiken, dus niets staat nog vast.

Phantom Blade Zero heeft nog geen releasedatum, maar zal in 2024 een speelbare demo van 30 minuten ontvangen.

Related Posts

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x