Home Gaming Persona 4 Arena Ultimax Remastered Review

Persona 4 Arena Ultimax Remastered Review

In de Persona serie word ook wel eens een spin-off deel gemaakt. Denk hierbij aan Persona 5 spin-off Persona 5 Strikers en de ritme game Persona 5: Dancing in Starlight. Ook heeft Persona 4 een paar spin-off delen gehad denk weer aan een ritme game in de vorm van Persona 4: Dance All Night en ook zijn er twee fighting titels verschenen in de vorm van Persona 4 Arena en Persona 4 Arena Ultimax. De laatst genoemde heeft nu een remaster gekregen voor Nintendo Switch, Playstation 4 en Playstation 5. Vandaag gaan we het over deze titel hebben en kun je ons oordeel hieronder gaan lezen!

In Persona 4 kun je door verschillende verhalen heen gaan van verschillende karakters. Naast het standaard verhaal wat ook in de Playstation 3 en Xbox 360 versie zat is ook de DLC episode Adachi toegevoegd aan deze remaster. Heb je deze delen nog nooit gespeeld en je wilt het verhaal volgen zoals het hoort is het handig om te beginnen aan het verhaal van Persona 4 Arena. Beide verhalen spelen zich af na wat er allemaal gebeurt is in Persona 4.

Het hoofdpersonage, Yu Narakumi, verschijnt weer na zijn trip in de grote stad om Inaba weer te zien. Helaas valt dit uitje anders dan verwacht. Het blijkt dat de Midnight Channel weer actief is en er een toernooi word gehouden onder de naam P-1 Grand Prix. Dit toernooi word geleid door generaal Teddie. Yu en zijn kameraden gaan de tv-wereld in om te kijken of generaal Teddie wel de echte is en waarom dit toernooi bestaat.

De gebeurtenissen in Persona 4 Arena Ultimax spelen zich af na de gebeurtenissen in Persona 4 Arena. Alle elektriciteit is uitgeschakeld en Inaba word omgeven door een rode gloed. Om deze gloed te verwijderen moet Yu deelnemen aan een toernooi die weer geleid door Generaal Teddie.

De verhalen blijven van het begin tot aan het einde zeer boeiend om te volgen en het is erg leuk om het geheim van onder andere Generaal Teddie te ontrafelen. Allebei de verhalen hebben een stripboek stijl die erg goed uitpakt in de game ook zijn de filmpjes erg mooi gemaakt. Het fijne aan deze remaster is dat beide titels in de game zitten zowel Persona 4 Arena als Persona 4 Arena Ultimax zodat je totaal niks van het verhaal hoeft te missen. De game komt wel het best tot zijn recht als je het originele Persona 4 gespeeld hebt.

De gevechten zijn ook erg goed gedaan. De game is ontwikkeld door Arc System Works die onder andere bekend is van de BlazBlue games en het onlangs verschenen Guilty Gear Strive. Het gevechtssysteem heeft erg veel diepgang en er is veel om onder de knie te krijgen. Je kunt alle moves leren in de Lesson mode en die gaan gebruiken in de verhaallijn gevechten.

Ook zit er een klein RPG systeem in het spel. Heb je een aantal gevechten gewonnen en gestegen in level dan krijg je de optie om iets te verbeteren. Denk hierbij aan het versterken van je kracht, je sneller te laten bewegen of je magie te vergroten. Dit is ongeveer ook hoe het in de Persona main-story games gaat.

In Persona 4 Arena Ultimax Remastered zul je de verhalen van Persona 4 Arena en Persona 4 Arena Ultimax beide kunnen spelen. Deze twee games zorgen dat je je vele uren zoet kunnen houden. Hou je van een goede fighting game dan is Persona 4 Arena Ultimax Remastered zeker de moeite waard. De game kan prima met de tijd mee door de visuele stijl en de verhaal vertelling. Al met al een prima fighting game die je een tijdje zoet houd.