In een recente ontwikkelaarsdagboek heeft Payday 3-ontwikkelaar Starbreeze Studios de verschillende moeilijkheidsopties onthuld in de coöperatieve overval-shooter. De normale modus is bedoeld voor degenen die voor het eerst aan het spel beginnen, terwijl Overkill “meedogenloos” en “oneerlijk” is. Er werden ook nieuwe details gegeven over pantser en hoe het werkt. Bekijk het hieronder.
Pantser (samen met andere zaken) beïnvloedt je gewicht, waardoor je sneller of langzamer wordt. Het is gemaakt van scherven en naarmate je schade oploopt, breekt het af. Als je je terugtrekt, zal het herstellen, maar als het verdwijnt, is het weg totdat je een Armor Bag gebruikt (die werkt zoals de Medic Bag in Payday 2). Er is geen gezondheidsregeneratie, dus pantser is je beste beschermingsoptie.
Dat is totdat je vijanden tegenkomt die het pantser kunnen doorboren. Vijanden vallen in drie categorieën. De SWAT- en Heavy SWAT-eenheden zijn veelvoorkomend. De ongewone types omvatten het Schild en de Sniper, en dan heb je Specials zoals de Bulldozer. De Bulldozer heeft nieuwe bewegingen, zoals de stierenrush, om een speler aan te vallen en te immobiliseren. Kom te dichtbij en hij zal je schoppen.
Er zijn ook nieuwe vijanden zoals de Nader, die gasgranaten gebruikt (die schade toebrengen aan de gezondheid over tijd en sprinten uitschakelen) en flitsgranaten. De Zapper gebruikt een verlamming en hoewel je kunt terugvechten, zal het niet doen resulteren in volledige immobilisatie. Cloakers dragen twee nachtstok-bracers en kunnen inzetbare items doen smelten.
Gewone SWAT-leden zullen zich ook achter Schild-eenheden verplaatsen en de speler vanuit dekking beschieten. Natuurlijk kunnen spelers zich specialiseren in het omgaan met verschillende bedreigingen. Als je een build wilt creëren waarmee je dozers snel kunt uitschakelen, ga ervoor, maar je teamgenoten moeten in staat zijn om andere bedreigingen aan te pakken.
Payday 3 wordt uitgebracht op 21 september voor Xbox Series X/S, PS5 en pc. Blijf ondertussen op de hoogte voor meer details.