Het gebrek aan grote, chique first-party exclusives voor PS5 in de nabije toekomst kan voor sommigen een punt van zorg zijn, maar de console staat nog steeds op het punt om in de komende maanden veel opmerkelijke exclusives te ontvangen, waarvan er verschillende afkomstig zijn van externe ontwikkelaars. Pacific Drive is zo’n spel. De first-person rij-overlevingsspel van Ironwood Studios heeft er bij elke nieuwe vertoning steeds veelbelovender uitgezien, maar wat kunnen PS5-spelers precies verwachten van het spel in termen van hoe het de hardware van de console zal benutten?
In een interview met de officiële PlayStation Blog beantwoordde game director Alexander Dracott die vraag en richtte zich specifiek op hoe Pacific Drive gebruik zal maken van de adaptieve triggers en haptische feedback van de DualSense-controller.
“Het grote ding is zeker de DualSense-controller,” zei Dracott. “We hadden iets speciaals toen we eenmaal begonnen met het afstemmen van de haptiek, vooral voor de [adaptieve] triggers, en hoe ze interageerden met de ophanging en wat de auto doet. We hebben een zeer slimme manier bedacht om de verandering van de verandering van de ophangingsverschillen die de auto hanteert tijdens het rijden te vertalen en dat uit te zetten in onze rumble. Je zou over een hobbel kunnen rijden en het gevoel hebben dat de controller passend reageert. Als er iets het wiel van je auto afpopt, zal het vallen, en je zult het voelen vallen. We hebben ook ruis toegevoegd aan de simulatie om te helpen het juiste gevoel te geven bij het rijden op onverharde oppervlakken. We zijn erg tevreden met hoe het spel aanvoelt op deze controller.”
Pacific Drive staat gepland voor lancering op 22 februari voor PS5 en PC. Een fysieke Deluxe Edition van het spel zal op 9 april voor PS5 worden gelanceerd, inclusief een reisdagboek van 24 pagina’s, een in-game cosmetisch pakket voor je stationwagen, en meer.