Seizoen 12 van Blizzard Entertainment’s Overwatch 2 staat voor de deur, en terwijl de nieuwe Support-held, Juno, een van de belangrijkste attracties is, is de andere Clash. Het is de eerste nieuwe kernspelmodus sinds Push en ziet twee teams strijden op een kaart met vijf zones. Het veroveren van een zone levert een punt op, en het eerste team dat vijf punten behaalt, wint.
In een nieuwe Developer Update-video bespreekt de ontwikkelaar verschillende wijzigingen die zijn aangebracht aan Clash na de beperkte proef in seizoen 10. De veroveringstijden en vervalsnelheden zijn verhoogd voor alle zones, en de veroveringssnelheden zijn aangepast wanneer één, twee of drie teamgenoten op een actief doelwit staan.
Sommige zones hebben ook verhoogde spawnvertragingen, wat zou moeten betekenen dat er minder PTSD-flashbacks zijn naar de oude dagen van Assault. Een van de betere veranderingen is het splitsen van de laatste veroveringszone in drie segmenten, vergelijkbaar met de voortgang van Escort en Hybrid. Eén segment is een punt waard, dus je kunt een wedstrijd effectief beëindigen door alle drie te veroveren.
Clash zal worden gelanceerd met twee kaarten, Hanaoka en Throne of Anubis, wanneer het live gaat. Blijf op de hoogte voor meer details, inclusief balansaanpassingen.