Starbreeze Entertainment en The Gang zijn trots om aan te kondigen dat Out of Sight, een uniek en ijzingwekkend verhalend avontuur, nu beschikbaar is op Steam, Epic Games Store, PlayStation 5, Xbox Series X|S, en in juni ook verschijnt op Nintendo Switch.
Voor de moedige spelers in virtual reality verschijnt vandaag ook Out of Sight VR, ontwikkeld door Flat2VR, op Steam VR, met versies voor Meta Quest en PlayStation VR2 die binnenkort volgen.
In Out of Sight kruipen spelers in de huid van Sophie, een jong meisje dat blind is en haar weg probeert te vinden door een spookachtig landhuis, geholpen door haar geliefde teddybeer. Dankzij Teddy herwint Sophie haar zicht – maar om te overleven moet ze vertrouwen op haar instinct, haar gehoor en Teddy’s begeleiding om de geheimen in het duister te ontrafelen.
De game wordt gepresenteerd vanuit een uniek tweede-persoonsperspectief, waarbij spelers zowel Sophie als Teddy moeten begeleiden door een beklemmende wereld vol mysterie, illusie en gevaar. Heb jij het in je om Sophie te helpen ontsnappen?
“Wat begon als een studentenproject is uitgegroeid tot iets veel groters dan we ooit hadden kunnen dromen,” vertelt Anna Erlandsson, Media en Community Lead bij The Gang. “We zijn ongelooflijk trots dat we Out of Sight met de wereld kunnen delen – een persoonlijk, beklemmend en emotioneel geladen spel dat spelers uitnodigt om dingen vanuit een ander perspectief te bekijken. Het tot leven zien komen van Sophie en Teddy’s verhaal was een waar genoegen, en we kunnen niet wachten tot spelers het zelf ervaren.”
De oorsprong van Out of Sight ligt in een eindexamenproject, ontwikkeld door een klein team studenten aan de Futuregames-academie in Zweden. Wat begon als een korte prototype – ontstaan vanuit de wens om gedurfde, onconventionele verhalen te verkennen – bleef nazinderen bij wie het speelde. Door de jaren heen groeide het uit tot een volwaardige game, gedreven door geloof in het belang van perspectief en innovatie in game design.
“Ik weet nog precies hoe het voelde om de prototype voor het eerst te zien – het was kort, rauw en absoluut onvergetelijk,” voegt André Persson, CMO bij Starbreeze, toe. “We werden op slag verliefd op de creatieve visie van het team en de emotionele kracht van hun tweede-persoonsperspectief. Out of Sight is zo’n project dat je herinnert waarom we van games houden: het is inventief, oprecht en met hart en ziel gemaakt. We wisten meteen dat we wilden helpen het tot leven te brengen.”