864
Het toonaangevende, wereldwijde technologiemerk OPPO viert innovatie en groei van het bedrijf. OPPO heeft zich de afgelopen jaren ontwikkeld van telefoonfabrikant tot innovator van slimme apparaten. Het bedrijf blijft zijn wereldwijde aanwezigheid vergroten door het aanbieden van hoogwaardige, technische producten en diensten aan zijn partners en gebruikers, en onderzoekt daarnaast manieren om de industrie vooruit te helpen.
“We zijn erg verheugd om deze jubileummijlpaal te bereiken. Ik ben ook iedereen die zich de afgelopen 16 jaar bij OPPO heeft aangesloten zeer dankbaar, waaronder klanten, partners en werknemers. Mede door hun steun hebben wij samen het succes van dit bedrijf de afgelopen 16 jaar mogelijk gemaakt”, aldus Tony Chen, oprichter en CEO van OPPO. 16 jaar innovatie Dit jaar beleefde OPPO een reeks doorbraken op het gebied van grensverleggende technologieën voor onder andere 5G, AI, imaging en VOOC Flash Charging, waarbij de nieuwste inzichten en prestaties op het gebied van consumententechnologieën werden gepresenteerd. In augustus 2020 heeft OPPO de nieuwe generatie hybride zoomtechnologie uitgebracht, die de standaard van beeldkwaliteit naar een hoger niveau tilt. Daarnaast is er ook een nieuwe serie snelladers gepresenteerd, waaronder 125 W snelladen, waarmee OPPO’s positie als marktleider op het gebied van flitslaadtechnologie verder wordt versterkt. OPPO heeft ook met succes de eerste 5G Standalone (SA)-netwerken in het VK geïmplementeerd en Europa’s eerste 5G SA-netwerkslicingservices geleverd. Momenteel heeft OPPO samengewerkt met meer dan 50 wereldwijde providers en helpt het merk om de grootschalige commercialisering van 5G over de hele wereld duurzaam te versnellen.Daarnaast heeft OPPO ook twee First-Place Awards in de categorie AI gewonnen op CVPR 2020, en heeft het de afdeling Intelligente Perceptie en Interactie opgericht om de allernieuwste AI-technologieën verder te onderzoeken. Toonaangevend in technologie OPPO streeft ernaar een geïntegreerd technologiebedrijf te worden en heeft grote stappen gezet om te voldoen aan de behoeften van zijn gebruikers in verschillende contexten. Met de oprichting van de Business Unit Intelligent Mobile Devices zijn er verschillende soorten IoT-producten zoals oordopjes, slimme horloges en 5G CPE uitgebracht. Naast de smartphonemarkt streeft OPPO ernaar om een nieuw intelligent ecosysteem te creëren. OPPO heeft kerntechnologieën ontwikkeld op het gebied van hardware, software en internetservices. Als consumentgericht merk ondersteunt de nieuwste versie van OPPO ColorOS gebruikers met visuele, auditieve en fysieke handicaps door barrièrevrije functies zoals TalkBack, Flash on-call en Toegankelijkheidsmenu te optimaliseren. Momenteel zijn er maandelijks meer dan 370 miljoen actieve gebruikers (MAU’s) van ColorOS over de hele wereld. Intelligent ecosysteem OPPO blijft al 16 jaar trouw aan zijn kernwaarden: technologie vertrouwder, toegankelijker en persoonlijker maken. Geleid door deze visie, hoopt OPPO nieuwe, sterke samenwerkingen vorm te blijven geven met wereldwijde supply chain-partners en toonaangevende netwerkoperators en retailers om in de toekomst nog meer mensgerichte ontwerpen en producten aan wereldwijde gebruikers te bieden. OPPO-oprichter en CEO Tony Chen vat dat als volgt samen: “Technologie moet niet alleen ons leven verbeteren, maar ook de wereld en de mensheid dichter bij elkaar brengen. Vanuit die overtuiging is OPPO aan deze reis begonnen. Op de lange termijn zullen wij ons, in samenwerking met partners, blijven inzetten voor het bieden van een optimale technologische ervaring aan consumenten over de hele wereld, om op die manier uiteindelijk een open en intelligent ecosysteem te kunnen creëren”. |