555
Vandaag kondigt OPPO, een van de grootste smart device merken ter wereld, aan dat het zijn wereldwijde productiecapaciteit uitbreidt met de opening van een nieuwe fabriek in de provincie Istanbul, Turkije. OPPO doet hiermee een langetermijninvestering in de regio. Het openen van de Turkse fabriek is bovendien een belangrijke mijlpaal voor OPPO’s productiecapaciteit om aan de groeiende vraag naar OPPO-smart devices te kunnen voldoen. |
De fabriek werd in vier maanden gebouwd en ligt op slechts een paar kilometer van OPPO’s regionale hoofdkantoor in Ataşehir. Voor de fabriek van 10.200 m² zijn ongeveer 700 werknemers in dienst, waarvan 99 procent lokale Turkse burgers. In plaats van traditionele assemblagewerkzaamheden, vindt het volledige productieproces van smartphones plaats in deze fabriek via een Surface Mount Technology (SMT) productielijn. Deze productievorm kent een hoge mate van automatisering. Bovendien levert de fabriek naar schatting ongeveer 10.000 banen binnen de toeleveringsketen op. Scott Zhang, Vice President Oversea Sales, zegt: ”We zijn verheugd om deze fabriek in Tuzla in gebruik te nemen, wat een belangrijke mijlpaal is binnen OPPO’s reis in Europa. Met de nieuwe fabriek bevinden we ons in een uitstekende positie om onze groeiende toewijding aan de lokale markt te vervullen en onze trouwe klanten in de regio te bedienen. Nu mensen zich wereldwijd aanpassen aan het nieuwe ‘normaal’, zal OPPO de investeringen wereldwijd blijven opvoeren om zijn innovatieve producten en verbeterde diensten aan steeds meer mensen te kunnen aanbieden.” OPPO is exponentieel gegroeid tot ’s werelds vierde grootste smartphonemerk. Momenteel is OPPO het enige smartphonemerk dat een fabriek in Turkije laat bouwen na ontvangst van een CKD (Completely Knocked Down) certificering. Hierdoor kunnen OPPO’s producten vanaf nul gefabriceerd worden in de fabriek, in plaats van het simpelweg assembleren van kant-en-klaar geïmporteerde componenten. Als wereldwijd merk heeft OPPO tot op heden tien fabrieken gebouwd, waaronder in China, India, Zuid-Azië, Oost-Europa en andere regio’s om aan de groeiende vraag naar zijn smartphones en andere intelligente apparaten te voldoen. |