Home Gaming Ontwikkelaars Stronghold: Warlords vertellen over AI

Ontwikkelaars Stronghold: Warlords vertellen over AI

by Jos Vis

De ontwerper Stephen Richards van Firefly Studios en de maker van de serie Simon Bradbury hebben vier belangrijke verbeteringen in het AI-gedrag onthuld die te vinden zijn in hun aanstaande ‘castle sim’-vervolg Stronghold: Warlords. Dit nieuwe item in de historische realtime strategieserie zal belangrijke verbeteringen en verfijningen inluiden in de manier waarop computergestuurde tegenstanders omgaan met de speler, elkaar en eventuele krijgsheren die op de kaart aanwezig zijn.

YouTube video


“Het volstaat te zeggen dat de AI niet langer bedriegt”, zegt Simon Bradbury, hoofdontwerper bij Firefly Studios. “Het heeft niet langer een helpende hand nodig om de leuke gameplay te bieden die een Stronghold-game moet bieden, zodat je hun economie kunt ontwrichten en vastpinnen. We weten dat we ons werk goed hebben gedaan als een krijgsheer een tangbeweging coördineert en spelers achterover leunen en denken: ‘Dat is wat ik zou hebben gedaan!’ ”

AI-gedrag met betrekking tot kasteelbeheer, schermutselingsgevechten en het bouwen van steden is volledig vernieuwd voor Stronghold: Warlords, naast de mogelijkheid om met het nieuwe warlords-systeem te werken. Net als de archetypen van de krijgsheren zelf – zoals de Os, Tijger en Kraanvogel – zal elke vijandelijke AI een aparte speelstijl hanteren op basis van een reeks vooraf bepaalde gedragingen. De beslissingen van computertegenstanders worden nu genomen op basis van de kaartlay-out, tactische positionering van krijgsheren, beschikbare middelen, huidige samenstelling van het leger en hun prioriteiten in verschillende stadia van het spel.

In praktische termen betekent dit minder hard gecodeerd, voorspelbaar gedrag en meer flexibiliteit in hoe AI-tegenstanders de speler te slim af kunnen zijn, maar ook hoe deze omgaat met de zich ontwikkelende situatie in zijn eigen kasteel. Onafhankelijk van de speler zal AI grondstoffen bouwen, verkopen en hun leger trainen volgens veranderende prioriteiten in de loop van een schermutseling. Net als een menselijke speler zal de AI zijn focus aanpassen tussen het bouwen van steden en RTS-gevechten, terwijl hij het ook uitvecht met de speler om controle over de selectie krijgsheren van elke map. Onthoud gewoon … Hoewel grote vorderingen in AI eng kunnen zijn, kunnen menselijke spelers altijd gewoon op de aan / uit-knop drukken. Pak die kwaadaardige robot toekomst!

De game is gepland voor release op 26 januari 2021 op Steam, en spelers kunnen meer te weten komen over Stronghold: Warlords door de officiële website van het spel te bezoeken: www.StrongholdWarlords.com

Related Posts

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x