De Kickstarter-campagne voor EVERSPACE 2, de nieuwe open-world space shooter van de onafhankelijke Hamburgse ontwikkelaar ROCKFISH Games, begon vandaag met een basisfinancieringsdoel van 450.000 EUR (493.000 USD) en loopt af op 4 november 2019: https : //www.kickstarter.com/projects/rockfishgames/everspace-2. Early Access op Steam is gepland voor september 2020 met de volledige releaseversie voor pc, PlayStation 4 en Xbox One gepland voor de tweede helft van 2021.

Het is de officiële opvolger van EVERSPACE, een titel met meer dan een miljoen verkochte eenheden die ook gefinancierd is door een succesvolle Kickstarter-campagne met meer dan EUR 420.000 in 2015. Het zal zijn voorganger zowel qua kwaliteit als qua omvang volledig overtreffen, volgens de makers. In plaats van de vorige roguelike game mechanics, zal de focus in EVERSPACE 2 liggen op open-world gameplay gecombineerd met klassieke RPG-elementen en uitgebreide verhalen.

Dankzij de uitgebreide voordelen en een gloednieuw, op klasse gebaseerd spelersschipsysteem met tientallen modellen, kunnen spelers hun ruimteschip ook volledig aanpassen aan hun individuele speelstijl met wapens, beplating en uitrusting, vergelijkbaar met de klassieke ontwikkeling van RPG-personages. Ondanks alle innovaties, EVERSPACE 2 blijft trouw aan zijn ruimteschietkern en biedt snelle ruimte vecht in de bekende EVERSPACE-stijl.

Het verhaal van EVERSPACE 2 gaat verder waar zijn succesvolle voorganger is gestopt. Als een van de overlevende kloon piloten, de speler wordt geconfronteerd met de overblijfselen van zijn verleden: het kloon-programma is geannuleerd, de koloniale autoriteiten hebben hem een ​​premie gegeven, en nu betekent sterven de ultieme dood zoeken naar de zin van het leven krijgt plots een heel nieuw belang. Het lot is echter groot
plannen en al snel ontdekt de speler wat het betekent om te evolueren van een voormalige militaire kloon naar een echte echt persoon.

EVERSPACE 2 creëert niet alleen een krachtige spelervaring, maar ook een ervaring die dat is visueel indrukwekkend in de prachtige oneindigheid van de ruimte waar adembenemende filmische landschappen uitnodigen –
moedigt aan – exploratie.

Om de verhalende kwaliteit van de 20+ uur campagne, met talloze zijmissies, te verzekeren, werkt ROCKFISH Games met creatieve geesten zoals Joshua Rubin, die betrokken is geweest bij AAA producties zoals Destiny, Assassin’s Creed II en The Walking Dead. Streamline Studios en Volta zal ook worden betrokken als externe ontwikkelingspartners.
“We keren terug naar Kickstarter om onze grootste fans de kans te geven betrokken te zijn en te beïnvloeden de ontwikkeling van de game in een vroeg stadium “, zegt Michael Schade, CEO en mede-oprichter van
ROCKFISH Spellen.

“Natuurlijk hebben we nog veel van onze eigen ideeën om toe te voegen aan het basisspel: van Nieuw spel + voor gigantische ruimtemonsters, dus we zijn verheugd om te zien hoeveel van deze stretchdoelen onze zijn
community wordt ontgrendeld.”

De titel is momenteel in het prototype stadium en een speelbare demo-versie is al gepresenteerd op gamescom 2019, PAX West, Tokyo Game Show en TwitchCon. Kickstarter-spelers krijgen toegang naar de demo op Steam dit jaar na een succesvolle campagne.

Related Posts

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Oudste
Nieuwste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x