Nu Frostpunk 2 op 20 september uitkomt voor pc en op PC Game Pass, integreert het ontwikkelteam onvermoeibaar zowel eerder geplande als geheel nieuwe content in de steeds groter wordende game. Met de lancering van een nieuwe serie developer diaries kunnen we nu een kijkje nemen achter de schermen van het creatieve proces van het team terwijl we wachten op de lancering van Frostpunk 2 dit najaar.
‘City Unbound’ is een serie van zeven afleveringen die interviews combineert met nieuwe beelden van deze strategiegame voor het bouwen van steden, ontwikkeld door een van de drie interne teams van 11 bit studios. Elke aflevering biedt een diepgaande blik op de belangrijkste sterke punten en unieke aspecten van dit ambitieuze vervolg, zoals het uitbreiden van New London op ongekende schaal en het onderzoeken van de implicaties van het einde van de autoritaire heerschappij van de kapitein 30 jaar na de gebeurtenissen van de eerste game.
Spelers duiken in de verschillende lagen van de Idea Tree en Zeitgeist, een algemeen ideologisch landschap van hun stad, dat wordt gevormd door de manier waarop ze omgaan met facties en navigeren door hun conflicterende ideeën.
Nu facties een van de belangrijkste nieuwe functies worden, zullen de ontwikkelaars zich ook richten op hoe de Raad opereert, waar politieke capriolen zich ontvouwen en praktische manieren om het ijzige land terug te winnen van de ijzige wildernis.