Op 11 oktober is het 25 jaar geleden dat de NVIDIA GeForce 256 werd uitgebracht. Deze vrijdag is de dag dat deze voor het eerst beschikbaar was voor gamers, in 1999. De GeForce 256 was niet zomaar een grafische versneller, maar werd geïntroduceerd als ’s werelds eerste GPU en hielp gaming opnieuw te definiëren door hardware Transform en Lighting te introduceren, waardoor de focus van gameontwikkelaars werd verlegd naar de GPU.
Naast titels die een revolutie teweegbrachten in gaming en waarvan de nalatenschap vandaag de dag nog steeds voelbaar is in games, zoals Unreal Tournament en Quake III Arena, opende het ook de deur naar de significante vooruitgang in AI-onderzoek, creator workflows en de ontwikkeling die we de afgelopen 25 jaar hebben gezien.Paolo Corsini, hoofdredacteur van Hardware Upgrade die de GeForce 256 in 1999 besprak, deelde zijn ervaringen:“Vijfentwintig jaar na de release van de GeForce 256 heeft de wereld van 3D-graphics een ongelooflijke evolutie doorgemaakt: gamen op pc’s is steeds complexer geworden en toegankelijk voor elke enthousiasteling. Maar dit alles zou misschien niet gebeurd zijn zonder de eerste innovaties van dat product dat in de herfst van 1999 werd gelanceerd, een product dat ik gelukkig in handen heb gehad. 25 jaar waarin NVIDIA een traditie heeft kunnen voortzetten die begon met de eerste GPU in de GeForce-familie, de GeForce 256.

Related Posts

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Oudste
Nieuwste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x