Home Gadgets NVIDIA Computex gaming nieuws: NVIDIA ACE for Games, ULMB 2 Displays, Reflex-games en nog meer DLSS-games!

NVIDIA Computex gaming nieuws: NVIDIA ACE for Games, ULMB 2 Displays, Reflex-games en nog meer DLSS-games!

by Mark van Truijen

De jaarlijkse trek naar Taipei voor Computex staat voor de deur en NVIDIA heeft veel gamenieuws dat daar zijn intrede doet. NVIDIA oprichter en CEO Jensen Huang trapte Computex 2023 af met een keynote speech op maandag 29 mei 2023 om 11:00 uur Taipei Time (maandag 29 mei 2023 om 05:00 uur CEST).
Hier is een samenvatting van ons Computex gaming nieuws:

NVIDIA ACE for Games brengt virtuele personages tot leven met generatieve AI
NVIDIA Avatar Cloud Engine (ACE) for Games, aangekondigd tijdens de Computex 2023 keynote address, is een aangepaste AI-model foundry service die games wil transformeren door intelligentie toe te voegen aan niet-speelbare personages (NPC’s) via AI-aangedreven interacties in natuurlijke taal. Ontwikkelaars van middleware, tools en games kunnen ACE for Games gebruiken om aangepaste AI-modellen voor spraak, conversatie en animatie te bouwen en in te zetten in hun software en games.

Quotes:

“Generatieve AI heeft het potentieel om de interactiviteit die spelers kunnen hebben met gamepersonages te revolutioneren en de onderdompeling in games drastisch te vergroten. NVIDIA bouwt voort op onze expertise in AI en tientallen jaren ervaring in de samenwerking met spelontwikkelaars en loopt voorop in het gebruik van generatieve AI in games.”

  • John Spitzer, vice-president van ontwikkelaars- en performancetechnologie bij NVIDIA.

“Met NVIDIA ACE for Games kunnen de tools van Convai de latency en kwaliteit bereiken die nodig zijn om AI niet-spelbare personages op een kostenefficiënte manier beschikbaar te maken voor bijna elke ontwikkelaar.”

  • Purnendu Mukherjee, oprichter en CEO bij Convai

Inluiden van het Generatieve AI-tijdperk
Generatieve AI – zoals ACE for Games, ChatGPT, Adobe Firefly en zelfs DLSS 3 Frame Generation – is overal. GeForce RTX en NVIDIA RTX GPU’s, met Tensor Cores van de vierde generatie, zijn er klaar voor.

Binnenkort introduceert NVIDIA de nieuwe Max-Q low-power inferencing voor AI-only workloads op RTX-laptops en mobiele werkstations – inclusief nieuwe ultradraagbare, ultraperformante 14″-modellen. Door de Tensor Core-prestaties te optimaliseren en tegelijkertijd het stroomverbruik van de GPU zo laag mogelijk te houden, wordt de levensduur van de batterij verlengd terwijl het systeem koel en stil blijft. De GPU kan vervolgens dynamisch worden opgeschaald voor maximale AI-prestaties wanneer de werklast daarom vraagt.

En partners van Microsoft tot Adobe en OEM’s staan pal achter NVIDIA.

Quotes:

“AI wordt de komende jaren de grootste aanjager van innovatie voor Windows-klanten. Door samen met NVIDIA te werken aan hardware- en softwareoptimalisaties, rusten we ontwikkelaars uit met een transformerende, krachtige, eenvoudig te implementeren ervaring.”

  • Pavan Davuluri, vicepresident Windows silicon en systeemintegratie bij Microsoft

“AI, machine learning en deep learning drijven alle Adobe-toepassingen aan en stimuleren de toekomst van creativiteit. In samenwerking met NVIDIA optimaliseren we voortdurend de prestaties van AI-modellen om onze Windows-gebruikers de best mogelijke ervaring te bieden op RTX GPU’s.”

  • Ely Greenfield, CTO digitale media bij Adobe

“Onze NVIDIA RTX GPU-pc’s maken de transformerende golf van generatieve AI mogelijk voor betere dagelijkse gebruikerservaringen bij het besparen van tijd, het creëren van content, het gedaan krijgen van werk, gaming en meer.”

  • Daryl Cromer, vice president en chief technology officer van pc’s en Smart Devices bij Lenovo

“Generatieve AI is transformerend en een katalysator voor toekomstige innovatie in alle sectoren. Samen rusten HP en NVIDIA ontwikkelaars uit met ongelooflijke prestaties, mobiliteit en de betrouwbaarheid die nodig zijn om vandaag versnelde AI-modellen te draaien, terwijl ze een nieuw tijdperk van generatieve AI aandrijven.”

  • Jim Nottingham, senior vice president en general manager van Z by HP

G-SYNC Ultra Low Motion Blur 2 nu beschikbaar
Sinds 2015 levert Ultra Low Motion Blur (ULMB) extra bewegingshelderheid voor competitieve gamers. Op Computex lanceerde NVIDIA G-SYNC Ultra Low Motion Blur 2 (ULMB 2), met meer dan 1000 Hz effectieve bewegingshelderheid voor de beste bewegingsonscherpte voor competitieve gamers. Vergeleken met het origineel levert ULMB 2 volledige refresh rate backlight strobing, bijna 2x hogere helderheid en vrijwel geen crosstalk.
 
ULMB 2 is nu beschikbaar, gratis, voor capabele monitoren via een single-click firmware update!

DLSS-momentum blijft doorgaan met meer games
De adoptie van DLSS gaat sneller dan ooit, en na het passeren van 250 ondersteunde, gereleasde games en apps in januari, is de ondersteuning van DLSS-games nu vijf maanden later de 300 gepasseerd!
 
Diablo IV lanceert officieel op 6 juni met DLSS 3, hoewel kopers van de Digital Deluxe en Ultimate Edition tot vier dagen eerder kunnen beginnen met spelen. DLSS 3 helpt gamers met een GeForce RTX 40-series de prestaties met gemiddeld 2,5X te vermenigvuldigen bij 4K en te spelen met meer dan 170 frames per seconde bij 2560 x 1440 op de GeForce RTX 4070. Lees ons volledige Diablo IV lanceringsartikel.
 
DLSS-gaming updates van Computex deze week zijn onder andere:

  • Diablo IV (6 juni met DLSS 3 en Reflex)
  • System Shock (vandaag beschikbaar met DLSS 2)
  • Honor of Kings: World (DLSS 3 en ray tracing bij de lancering)
  • Ash Echoes (DLSS 3 en ray tracing bij de lancering)
  • Legend of Ymir (DLSS 3 en ray tracing bij de lancering)
  • Party Animals (DLSS 2 en Reflex bij de lancering)

Diablo IV en andere nieuwe games reageren beter met NVIDIA Reflex
NVIDIA Reflex is een must-have in games, vermindert de systeemlatentie zodat acties sneller plaatsvinden, geeft gamers een voorsprong in multiplayer-wedstrijden en maakt singleplayer-titels responsiever en leuker.
 
Hier zijn de meest recente Reflex-games:

  • Redfall (nu beschikbaar met Reflex & DLSS 3) 
  • Returnal, (nu beschikbaar met Reflex & DLSS 3) Reflex vermindert latency tot 52%.
  • The Lord of the Rings: Gollum™ (nu beschikbaar met Reflex, DLSS 3 & DLAA). Reflex vermindert de latentie tot 56%.
  • Diablo IV (lancering 6 juni met Reflex & DLSS 3) Reflex vermindert latency tot 67%.
  • Metal: Hellsinger (update binnenkort met Reflex) Reflex vermindert latency tot 27%.

 
Reflex is beschikbaar in veel single-player games, samen met de meest populaire multiplayer en esports games, wordt ondersteund op GeForce grafische kaarten die teruggaan tot de 900-serie, en is met slechts één klik in te schakelen. NVIDIA Reflex wordt nu gebruikt door meer dan 50 miljoen spelers per maand, is beschikbaar in 9 van de top 10 competitieve shooters, inclusief de Counter-Strike 2 beta, en wordt geactiveerd door 90% van de GeForce gamers in 70+ ondersteunde titels.
 
Nieuwe Game Ready Driver uitgebracht voor Diablo IV & System Shock
Vandaag heeft NVIDIA een nieuwe GeForce Game Ready Driver uitgebracht voor het langverwachte, zeer geanticipeerde Diablo IV, dat 6 juni lanceert met day-1 ondersteuning voor NVIDIA DLSS 3 en NVIDIA Reflex.

En we zijn ook Game Ready voor de DLSS 2 verbeterde remake van System Shock.

Over Game Ready Drivers
GeForce Game Ready Drivers leveren de beste ervaring voor uw favoriete games omdat ze nauwkeurig zijn afgestemd in samenwerking met ontwikkelaars en uitgebreid zijn getest op duizenden desktop- en laptophardwareconfiguraties voor maximale prestaties en betrouwbaarheid.

Het Game Ready Driver-programma van NVIDIA is van meet af aan opgezet als methode om de best mogelijke game-ervaring te bieden. Dit programma creëert een synergie met game-ontwikkelaars en zorgt voor een regelmatige uitwisseling van pre-release builds en drivers. We werken samen aan het vinden van optimalisaties en het oplossen van problemen, en itereren builds dienovereenkomstig om ervoor te zorgen dat zowel het spel als de Game Ready Driver de hoogste kwaliteit en prestaties leveren bij de lancering.

Related Posts

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x