Vandaag boodt NVIDIA een voorproefje van wat er mogelijk is als je ’s werelds populairste game combineert met de next-generation Ray-Tracing-technologie. We hebben ook enkele tutorials gepost om Minecrafters aan de slag te helpen.
Nieuwe Minecraft werelden van Top Creators
Terwijl we ons voorbereiden op de release van Minecraft met RTX, hebben we samengewerkt met enkele van ’s werelds meest getalenteerde creators in de Minecraft-community. De eerste resultaten van die samenwerking worden vandaag weergegeven in een reeks screenshots die hun geweldige werk laten zien. De screenshots bevatten werelden gemaakt door Razzleberries, BlockWorks en GeminiTay(bios hieronder), slechts een paar van de creators die zijn geselecteerd vanwege hun verbeeldingskracht en fantastische staat van dienst om boeiende bijdragen te leveren in de Minecraft-community.
De werelden zijn onder meer:
- Of Temples and Totems RTX door Razzleberries – Een avonturenwereld die spelers focust op het verkennen en voltooien van uitdagingen in mysterieuze tempels. Elke tempel toont per-pixel emissivity en real-time schaduwen en maakt gebruik van global illumination om een meeslepende ervaring voor spelers te creëren.
- Imagination Island RTX door BlockWorks – Een volledig te bezoeken pretpark, gevuld met Eeaster-eggs, met vier verschillende landen, elk toegewijd aan een element van real-time ray tracing. In deze scène zien we het bezoekerscentrum van het park, geaccentueerd door zonnestralen die in realtime door de ramen en op de vloer schijnen.
- Crystal Palace RTX door GeminiTay – Een survival map met een speels fantasie thema en een meesterlijk gebouwd kasteel. Ray-traced schaduwen en een prachtige atmosfeer creëren realisme in deze wereld gebouwd op een schaal van 1: 1.
Tools en Tutorials om Minecraft Creators te versterken
NVIDIA heeft ook een reeks tools en handleidingen onthuld die Minecrafters kunnen gebruiken om meeslepende, levensechte werelden te creëren. Oorspronkelijk gepland voor onze GPU-technologie conferentie in Silicon Valley, worden deze online tutorials uitgebracht als onderdeel van GTC Digital en omvatten:
- Voor het maken van fysiek gebaseerde rendering-textures – Een presentatie en een handleiding die de details achter Minecraft induikt met RTX’s path tracing en PBR-textures en hoe ze samenwerken om ongelooflijke bezienswaardigheden te creëren. Het bevat een stapsgewijze workflow voor het maken van je eigen PBR-textures en texture-packs.
- Voor het converteren van Java-werelden naar RTX werelden – NVIDIA werkt samen met Minecraft creators om een handleiding te maken van de niet officiële best-practices om je wereld te converteren naar Bedrock Windows 10 Editie, de basis voor de aankomende Minecraft met RTX.
NVIDIA-teams zijn hard aan het werk geweest, hand in hand met Microsoft, om werelden te creëren die volledig path-traced zijn, met reflecties, schaduwen, caustics, global illumination en andere realistische lichteffecten die op natuurlijke wijze interageren met physically based textures die worden toegepast op de Minecraft blokken. Deze PBR-textures maken per-pixel emissives, volumetric effecten en andere nooit eerder vertoonde bezienswaardigheden mogelijk, die samen met de path-traced effecten de volgende evolutie van Minecraft inluiden.
Blijf ons volgen voor meer informatie over Minecraft met RTX, dat binnenkort beschikbaar is.