De nominaties van de 3e editie van De Beste Social Awards, dé prijsuitreiking voor de meest opvallende uitingen op social media, zijn bekend gemaakt. In elf verschillende categorieën zijn merken, BN’ers én voor het eerst dit jaar ook de ‘gewone mens’ genomineerd. De winnaars worden bepaald door het publiek en een vakjury. De jury heeft inmiddels gestemd, dus nu is het de beurt aan het publiek. Stemmen kan tot en met 1 juni 2016 viawww.debestesocialawards.nl. De Beste Social Awards worden op donderdag 9 juni 2016 uitgereikt in B. Amsterdam.
Coolblue, de grote winnaar van vorig jaar, is dit jaar maar liefst vier keer genomineerd. Bedrijven als Praxis, Vodafone, KLM, WNF en T-Mobile zijn allen twee keer genomineerd. Coolblue en KLM zijn bovendien de enige merken die voor het derde jaar op rij genomineerd zijn in de categorie Beste Merk. Mediabureau MEC heeft met vier nominaties de meeste nominaties binnengehaald van de diverse reclame- en social mediabureaus, op de voet gevolgd door bureaus Boomerang Create, WeFilm en Yune, die allen drie keer zijn genomineerd.
In de categorie Beste BN’er zijn er dit jaar nieuwkomers in de persoon van YouTuber Enzo Knol, Meester Bart en presentator Tim Hofman. Net als vorig jaar zijn Georgina Verbaan, Arjen Lubach en Chantal Janzen genomineerd in deze categorie. Politicus Henk Krol en rapper Lil’ Kleine zijn beide genomineerd in de categorie Slechtste Bericht. Opvallend is dat telecombedrijf T-Mobile zowel is genomineerd in de categorie Beste Webcare als in de categorie Slechtste Bericht. In de nieuwe categorie Beste Bericht van de Buurman, met ‘beroemde’ berichten van individuen, is onder andere het bericht van Johanna Kommerie genomineerd. Zij zorgde met haar bericht voor sexy mannen met gouden koffertjes bij het spelprogramma Miljoenenjacht.
Initiatiefnemer van De Beste Social Awards Diederik Broekhuizen is trots op wederom een mooie lijst nominaties: “De nominaties zijn een prachtige afspiegeling van het afgelopen social media jaar. De bedrijven en bureaus hebben afgelopen jaar niet stilgezeten en creativiteit en lef getoond in hun posts en campagnes. Met de nieuwe categorie Beste Bericht van de Buurman worden dit jaar ook berichten van de ‘gewone mens’ geprezen, social media is immers voor iedereen. Nu is het publiek aan zet; moge de beste winnen!”
Stemmen
De 28-koppige jury – met o.a. acteur/cabaretier Wart Kamps, schrijfster Renske de Greef, fotograaf William Rutten en grappenmaker Jordi van de Bovenkamp heeft zich afgelopen maandag 2 mei gebogen over de inzendingen. Nu kan het publiek tot en met 1 juni stemmen op zijn favoriete berichten. De uitslag wordt 50% door de jury en 50% door het publiek bepaald, behalve bij de categorie ‘Best Campagne’ (100% jury).
Genomineerden De Beste Social Awards 2016
Beste Merk
WNF
AT5
KLM
Netflix
NOS
Heineken
Coolblue
Beste BN’er
Tim Hofman
Enzo Knol
Arjen Lubach
Chantal Janzen
Meester Bart
Georgina Verbaan
Slechtste bericht
Henk Krol
Lil’ Kleine
Staatsloterij
T-Mobile
Advocatie
Beste Inhaker
Welkoop
IKEA
Praxis
Coolblue
Bavaria
Brand Bier
Beste Video
Google
Van Gogh Museum
KLM
Coolblue
Vodafone
Efteling
Beste Design
Centraal Beheer Achmea
Dr. Pepper
Amstel Bier
WNF
Boomerang Create
Beste Webcare
Coca-Cola
ABN AMRO
Coolblue
Transavia
T-Mobile
Eneco
Beste Copywriting
Praxis
L.O.V.E. & Earforce
TUI
Tempo-Team
Mona
Beste Initiatief
Nierstichting
Maag Lever Darm Stichting
Amnesty International
KNGF Geleidehonden
Beste Campagne
Politie Nederland
Stabilo
Albert Heijn
Giro 555
Vodafone
Chocomel
Beste Bericht van de Buurman
Peter Hagenaars
Johanna Krommerie
Romée Steenmeijer
Jense Gerrits
Melanie Rietdijk
Rob Trippy
Kijk voor een overzicht van alle genomineerden merken en bureaus op: www.
De Beste Social Awards worden ondersteund door partners Sales Care, Adformatie, Twitter Nederland, MSLGROUP, Watermelon, Effective Profiles, De Beste Social Jobs en Triple P Entertainment.