Home Gaming Nieuwe open-wereld racegame D.R.I.V.E. op Kickstarter.

Nieuwe open-wereld racegame D.R.I.V.E. op Kickstarter.

by Mark van Truijen

Spelontwikkelaar Input Games heeft een nieuw project gelanceerd op Kickstarter, ze zoeken nog backers voor hun project zodoende dit bericht.

https://www.kickstarter.com/projects/1473344255/drive-diverse-racing-in-vast-environments/

Het project is een nieuwe racegame genaamd D.R.I.V.E., met een open-wereld vol mogelijkheden en een nieuwe en unieke voertuig- en rijbeleving. D.R.I.V.E. is geschikt voor zowel de spelers van realistischere ‘simulator’ games, alsmede voor nieuwe spelers die eenvoudig willen instappen en rondrijden.

Gamewereld

D.R.I.V.E. speelt zich af in op een groot open eiland, Auriga (ongeveer 800 km²) waar altijd activiteit is dankzij een uitgebreid wegennetwerk, vliegvelden, havens en meer. D.R.I.V.E. biedt daarnaast een echte sensatie van snelheid, iets wat wij vaak misten in andere games. De wegen zijn gelijkwaardig aan die in Europa en dus smaller dan de vele games met Amerikaanse omgevingen, waardoor de snelheidsbeleving groter is. Het eiland heeft veel verschillende soorten terrein en er zijn vele activiteiten en uitdagingen om aan te gaan, inclusief het racen op circuits en testbanen.

Misschien rijst nu de vraag, hoe zo’n klein team in staat zal zijn om een gamewereld van deze omvang te maken. Dit is deels waar Kickstarter in beeld komt. Dankzij een succesvolle Kickstarter campagne kunnen we beschikken over betere middelen om sneller voortgang te boeken. Desondanks is het natuurlijk een enorme omgeving, en daarom werken we hier aan in delen. De wereld wordt in gebieden verdeeld en uitgebracht. De speler wordt binnen de vrijgegeven gebieden gehouden dankzij verschillende zichtbare belemmeringen. Denk hierbij aan wegwerkzaamheden, beschadigde of in aanbouw zijnde tunnels en bruggen en natuurlijke begrenzingen zoals rivieren. Bovendien worden niet-vrijgegeven delen van het eiland door een onzichtbare en non-fysieke muur omringd. De speler kan deze niet zien en er wel doorheen rijden, maar zal kort daarna worden teruggebracht naar waar de speler hoort te zijn. Hierdoor kunnen we de toegankelijke wereld beperken zonder dat de speler direct het gevoel krijgt ingesloten te zijn. Door in delen de wereld op te bouwen en uit te brengen, kunnen we onze aandacht volledig richten op het leveren van gebieden met de juiste hoeveelheid details en variatie.

Physics

De physics kunnen tot in de kleinste details worden gefinetuned voor elk voertuig. Voorbeelden zijn de mate van overhellen van de carosserie, aanpassingen die de downforce verbeteren, sportievere configuraties voor de wielophanging en zelfs het effect van een lichter wordende brandstoftank. Bovendien kunnen voor zowel gebruikers van toetsenborden als bezitters van controllers en stuurwielen heel veel bedieningseigenschappen worden aangepast. Hierdoor kan elke speler tot een optimale besturingsconfiguratie komen. De vele verschillende ondergronden en omgevingen zorgen daarnaast voor extra uitdagingen en testen de vaardigheden van de spelers.

Voertuigen

Alle voertuigen worden door ons zelf gemodelleerd. Ze zijn gebaseerd op bestaande auto’s en de vormgeving wordt door ons zelf aangepast en verfijnd. Het aanbod zal bestaan uit veel verschillende voertuigen van SUV’s en vrachtwagens tot supercars of juist luxe sedans. Via de boordcomputer en vele bedieningselementen in het interieur kunnen verdere functies en eigenschappen van elk voertuig worden bediend, waarvan sommigen zelfs het rijgedrag en de beleving kunnen aanpassen. Bovendien komen er voertuigen beschikbaar die zelden tot nooit in games verschenen zijn, en kunnen spelers kennis maken met interessante raceklasses als race trucks.

Races, missies, evenementen en multiplayer

D.R.I.V.E. zal de speler veel verschillende uitdagingen aanbieden zoals races van A naar B of op circuits en dragracing. Bepaalde evenementen zullen meer worden afgestemd op de multiplayer beleving en kunnen het beste worden volbracht met anderen, terwijl andere evenementen en missies juist beter kunnen worden volbracht door één speler. Het feit dat multiplayer aanwezig is betekent niet dat D.R.I.V.E. mensen een richting opdwingt; het spel zal ook uitgebreid speelbaar zijn buiten de multiplayer structuur en zonder internetverbinding.

Niet alle evenementen draaien om het racen, maar soms juist om het samen zijn. Rijd met vele vrienden naar een verzamelplaats en aanschouw elkaars auto’s vanuit first-person view. Bekijk voertuigen van binnen en buiten, demonstreer ze of maak foto’s.

Samengevat beschikt D.R.I.V.E. over de volgende features:

– Naadloze open wereld met veel verschillende omgevingen en terreineigenschappen.

– Dynamische routebelemmeringen en bouwterreinen voor toekomstige uitbreidingen.

– Groot, divers en concurrerend aanbod aan voertuigen met model-specifieke missies en races.

– Voertuigen met verscheidene extra functionaliteiten als knipperlichten, navigatiesystemen, boordcomputers, open daken en meer.

– Uitgebreide multiplayer met verbindingsprioriteit voor mensen uit de vriendenlijsten.

– Schaf woningen en ander vastgoed aan om voertuigen te stallen en vrienden uit te nodigen.

– Koop voertuigen bij showrooms, kies uit vele kleuren, velgen, interieurcombinaties en optionele uitrustingen.

– Nauwkeurige voertuigphysics op basis van technische gegevens van hun equivalenten in het echt.

Voor verdere informatie kan je de website even bekijken:

http://www.inputgames.co.uk/

Daarnaast hebben ze ook een Facebook pagina waar men met ze in contact kan komen. En natuurlijk hebben wij ze hun eigen project op Kickstarter:

https://www.kickstarter.com/projects/1473344255/drive-diverse-racing-in-vast-environments/

Related Posts

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x
%d bloggers liken dit: