Sports Interactive en SEGA kunnen vandaag de headline-functies voor Football Manager 2021 onthullen, die op 24 november worden gelanceerd in de Epic Games Store en Steam.
Managers zullen meer controle dan ooit hebben over het succes van hun team op en buiten het veld met nieuwe gameplay-systemen, meer analyse en informatie en extra middelen tot hun beschikking.
Interacties met spelers en de media zijn herzien om een meer levensechte ervaring te creëren en de look en feel van wedstrijddagen spectaculairder te maken met een groot aantal grafische en presentatieverbeteringen en nieuwe pre- en post-match evenementen. Bovendien krijgen managers meer macht over het werven van spelers en nieuwe manieren om succes aan het einde van het seizoen te vieren.
Vandaag hebben ze vier blogs gepubliceerd die elk van de hoofdpunten in detail behandelen op de Football Manager-website.
Dit markeert het begin van een reeks feature-drops in de komende weken. Vanaf morgen tot begin november brengen ze meer functies uit op de sociale kanalen van Football Manager (inclusief Twitter, Facebook en Instagram), evenals Sports Interactive Studio Director, de eigen kanalen van Miles Jacobson (inclusief Twitter en Instagram).
Ze zullen ook verschillende blogs produceren die diepgaande duiken bieden in enkele van de belangrijkste verbeteringen in het spel, waaronder de wedstrijd-AI, verbeterde nieuwe gezichten en gegevensanalyse.
Fans die Football Manager 2021 (voor pc en Mac) vooraf kopen bij een door SEGA goedgekeurde digitale retailer * tot de lancering, ontvangen 10% korting. Ze krijgen ook de kans om hun managementcarrière eerder dan gepland te starten met Early Access to FM21. Early Access is ongeveer twee weken voorafgaand aan de officiële straatdatum beschikbaar en carrières voor één speler die in die periode zijn begonnen, kunnen worden overgedragen naar de laatste game.
Een overzicht van de headline-functies vind je hieronder.
Interactie
Met nieuwe communicatiemethoden, vernieuwingen van bestaande systemen en meer gevarieerde interacties, is de communicatie met spelers en de media nog nooit zo doelgericht of realistisch geweest.
De toevoeging van gebaren in FM21 stelt managers in staat om zich op meer genuanceerde manieren uit te drukken, of dat nu is in een persoonlijke ontmoeting, in hun wekelijkse persconferentie of tijdens het houden van een teamgesprek op een cruciaal moment. Door gebaren te gebruiken, kunnen managers impact toevoegen aan hun woorden en de sfeer bepalen voor hun gesprekken met spelers en de media.
Ook nieuw voor FM21 zijn Quick Chats die managers de kans geven om korte, informele gesprekken te voeren over verschillende onderwerpen die geen volledige vergadering vereisen. Deze kunnen persoonlijk plaatsvinden met spelers van uw club of op afstand met uitgeleende spelers, managers van de oppositie en journalisten.
Managers zullen merken dat bestaande interactiescenario’s zoals persconferenties, teamgesprekken en face-to-face vergaderingen zijn herzien in FM21. Individuele elementen zijn veel duidelijker ingedeeld, managers hebben tijdens die interacties meer contextuele informatie tot hun beschikking en het is veel gemakkelijker om de lichaamstaal van de mensen in de kamer te zien terwijl ze reageren op wat je zegt.
Dag van de wedstrijd
In FM21 voelt elk armatuur aan als een waar spektakel. De stroom van wedstrijddagen vanaf de voorbereiding op de wedstrijd tot de nasleep van het fulltime fluitsignaal is opnieuw vormgegeven met de toevoeging van nieuwe evenementen en elementen.
Alvorens de kleedkamer binnen te gaan, hebben managers de mogelijkheid om op het laatste moment tactische aanpassingen en wijzigingen in de teamselectie door te voeren in de nieuwe tactische vergadering voorafgaand aan de wedstrijd. Tijdens deze bijeenkomst zal het personeel in de achterkamer managers belangrijke analyses en tactisch advies geven die het verschil kunnen zijn tussen overwinning en nederlaag op het veld. Wanneer teamselecties zijn bevestigd, krijgen managers de officiële teamfiches voor de wedstrijd te zien en krijgen ze de kans om hun tactiek te wijzigen in reactie op de opstelling van de oppositie.
Wanneer de wedstrijdactie van start gaat, krijgen managers een beter zicht vanuit de dug-out met een opnieuw ontworpen wedstrijdinterface die de nadruk legt op de actie op het veld. Nieuwe elementen in uitzendstijl en nieuwe uitrusting op het veld, zoals zwenkkranen en steady cams, dragen bij aan de sfeer van een grote wedstrijd. Op het veld ziet de actie er beter uit dan ooit met verbeterde verlichting die onder alle omstandigheden betere schaduwen biedt en vloeiendere, natuurlijkere animaties.
Zowel tijdens als direct na de wedstrijd zullen managers profiteren van betere analyses dan ooit tevoren via ons gloednieuwe xG-systeem. Nu is het gemakkelijk in te zien hoe klinische teams voor het doel stonden en de kwaliteit van de kansen die ze produceerden. Dit wordt gecombineerd met intelligentere en inzichtelijke mid-match-analyse van het achterkamerpersoneel.
Werving
Nieuwe ontmoetingen en interacties naast de introductie van een nieuwe stafrol zorgen voor een opfrissing van een van de populairste en belangrijkste gebieden van de game.
De nieuwe rekruteringsbijeenkomsten zullen ervoor zorgen dat managers en hun rekruteringsteams op één lijn zitten, zowel wat betreft het aanpakken van onmiddellijke verbeterpunten als de langetermijnstrategie van de club op de transfermarkt. Deze bijeenkomsten vinden plaats in de aanloop naar de overdracht van vensters en stellen managers in staat om rapporten te bekijken, opdrachten uit te voeren en de prioriteiten voor hun scouts en analisten vast te stellen in het komende venster.
Managers zullen ook meer interactie hebben met de spelersmakelaars in FM21. Er kunnen agenten worden benaderd om erachter te komen hoe geïnteresseerd hun klanten zouden zijn om lid te worden van uw club en aan welke voorwaarden u moet voldoen om ervoor te zorgen dat ze de pen op papier zetten.
Einde van het seizoen
Managers kunnen hun seizoen opnieuw beleven en als nooit tevoren genieten van hun succes. Fans en de media hebben steeds kortere herinneringen aan de moderne game, maar FM21 geeft managers de mogelijkheid om hun prestaties te vieren en erover na te denken voordat de gedachten naar het volgende seizoen gaan.
De vieringen op het veld zijn volledig vernieuwd door verbeterde trofee-presentaties, waaronder podia, confettikanonnen en die uiterst belangrijke trofee-lift. Na de wedstrijd zal er ook meer media-aandacht en hype zijn.
Of managers nu zilverwerk opheffen of degradatie ternauwernood hebben vermeden, aan het einde van elke campagne kunnen ze genieten van een gloednieuw seizoenoverzicht dat hen zowel op als buiten het veld hoogtepunten presenteert.