Het bredere Battlefield-team van EA, bestaande uit meerdere studio’s, heeft onlangs enkele significante veranderingen ondergaan. Ridgeling Games, de studio die was opgericht om verhalingsgedreven Battlefield-ervaringen te creëren, is gesloten. Eerder kondigde EA aan dat Criterion Games, de ontwikkelaar van Need for Speed en Burnout, zich bij het grotere team had aangesloten. En nu is er nog een opmerkelijke studio aan die lijst toegevoegd.
Byron Beede, algemeen manager van Battlefield bij EA, heeft in een update aangekondigd dat Motive Studio, het team achter Star Wars: Squadrons en de remake van Dead Space uit 2023, ook aan Battlefield werkt. Ze voegen zich bij DICE, het eerder genoemde Criterion Games en Ripple Effect Studios, dat naar verluidt werkt aan een op zichzelf staand free-to-play battle royale Battlefield-spel.
In een apart gepubliceerde update heeft Patrick Klaus, algemeen manager van Motive Studios, bevestigd dat het nieuwe Battlefield-gerichte team binnen de studio wordt geleid door Philippe Ducharme en Roman Campos-Oriola, die respectievelijk uitvoerend producent en creatief directeur waren voor Dead Space.
“Motive Studio, de getalenteerde ontwikkelaars die recentelijk werkten aan de veelgeprezen remake van Dead Space en Star Wars: Squadrons, bouwen een team dat zich richt op Battlefield,” aldus Byron Beede. “We zijn enorm enthousiast over Motive, omdat ze hun expertise met Frostbite en meeslepende verhalen meebrengen, en zich aansluiten bij DICE, Criterion en Ripple Effect om een Battlefield-universum te creëren met verbonden multiplayer-ervaringen en singleplayer.” 🎮🌟
Een groep ontwikkelaars van Motive voegt zich bij de getalenteerde teams van Criterion, DICE en Ripple Effect om het volledige potentieel van Battlefield te blijven ontsluiten. Patrick Klaus schreef: “De regisseurs die onze Dead Space-remake in 2023 hebben afgeleverd, Philippe Ducharme en Roman Campos-Oriola, zullen bij Motive een team opbouwen om samen te werken met de Battlefield-studio’s over de hele wereld en te werken aan wat er voor Battlefield komt – een universum dat zowel multiplayer- als singleplayerervaringen omvat. Hun bewezen expertise in verhalen vertellen, meeslepende gevechten en ontwikkeling op de Frostbite-engine plaatst hen in een unieke positie om de visie voor Battlefield verder te brengen, onder leiding van Vince Zampella en Byron Beede.”
Motive werkt uiteraard ook aan een singleplayer, verhaalgedreven actie-avonturenspel rond Iron Man. Klaus zegt dat de ontwikkeling van de titel, die wordt geleid door een apart team binnen de studio, doorgaat en onlangs een belangrijke interne mijlpaal heeft bereikt. Lees hier meer over .