Home GamingAndroid Moon Rover Games: Nieuwe studio bestaande uit EA en Ubisoft veteranen

Moon Rover Games: Nieuwe studio bestaande uit EA en Ubisoft veteranen

by Mark van Truijen

Moon Rover Games, een nieuwe ontwikkelstudio opgericht door een team van veteranen van EA en Ubisoft, heeft vandaag zijn lancering aangekondigd. De studio is toegewijd aan het creëren van meeslepende coöperatieve spellen die zich afspelen in opkomende werelden waar spelers hun onverwachte gameplay-momenten en verhalen kunnen delen.

Het oprichtingsteam van Moon Rover Games omvat Jamie Keen als creatief directeur, Julien Wera als CEO, Ben Keen als technisch directeur en Christofer Emgård als narratief directeur, met ervaring in leidende posities bij franchises zoals Far Cry, Battlefield, Tom Clancy’s The Division, Mirror’s Edge, Crusader Kings en vele andere.

De studio werkt momenteel aan een ambitieus coöperatief actiespel dat zich afspeelt in een originele IP. Hun doel is om de lessen die het team heeft opgedaan tijdens het werken aan op systeem gedreven titels zoals Battlefield en Far Cry, te gebruiken om een universum te creëren waar spelers onverwachte, opkomende gameplay-momenten kunnen ervaren.

“Onze visie is om boeiende spellen te creëren in meeslepende werelden die zich rondom de spelers vormen”, zei Jamie Keen, creatief directeur van Moon Rover Games. “We zijn gepassioneerd over het bouwen van systeemgedreven spellen, verhaalgeneratoren waar onverwachte dingen gebeuren, waardoor spelers hun eigen persoonlijke verhalen kunnen beleven in een wereld die voor hen is gecreëerd.”

“We staan op de schouders van reuzen en zijn dankbaar voor de kans om wat we hebben geleerd bij het werken aan enkele van ’s werelds grootste spellen, toe te passen op het opbouwen van gezonde fundamenten voor een nieuw bedrijf,” zegt Julien Wera, CEO van Moon Rover Games. “De tools van vandaag gecombineerd met de ervaring van ons team geven ons de kans om ambitieuze actiespellen te bouwen terwijl we een creatieve en mensgedreven cultuur behouden waar iedereen impact en autonomie kan hebben.”

Technisch Directeur Ben Keen benadrukt de mogelijkheden die vandaag de dag beschikbaar zijn door de technologie, specifiek voor nieuwe studio’s en kleinere teams: “De kracht van commerciële game-engines en ontwikkelingstools van tegenwoordig maakt het mogelijk om vroegtijdig prototyping en ontwikkeling enorm te versnellen. Dit stelt ons in staat om snel het plezier te vinden en vervolgens grote, ambitieuze spellen te bouwen zonder dat we een team van honderd personen nodig hebben. De aanpak van Moon Rover met betrekking tot technologie is gericht op het leveren van geweldige gameplay-ervaringen, en daarom gebruiken we de Unreal Engine 5 van Epic Games, maar ontwikkelen we ook onze eigen technologie alleen waar het de meeste impact heeft op het spel.”

Moon Rover Games gelooft in het belang van het behouden van een middelgrote studio om impact, invloed en autonomie voor alle teamleden te bevorderen. Door moderne technologieën zoals off-the-shelf game-engines en AI te gebruiken, gelooft Moon Rover Games dat matig grote teams AAA-kwaliteitsprojecten kunnen creëren zonder te groeien tot honderden werknemers. Door de grootte van hun team beheersbaar te houden, hoopt de studio een creatieve, collaboratieve en inclusieve omgeving te stimuleren. Moon Rover Games is toegewijd aan het leveren van innovatieve en hoogwaardige game-ervaringen met behoud van een op mensen gerichte aanpak bij de ontwikkeling.

Related Posts

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Oudste
Nieuwste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x