Home Featured Monster Energy Supercross 3 – The Official Videogame Review

Monster Energy Supercross 3 – The Official Videogame Review

Milestone de maker van: Monster Energy Supercross 3 – The Official Videogame is geen vreemde in de bijt als het gaat om motor race games. Naast deze game serie is Milestone ook bekend van de Ride 3 game. De games staan bekend aan hun uitdagende gameplay en dat je niet zo snel klaar bent met een race en vele keren opnieuw proberen van bepaalde races. Is dit leuk voor iedereen of is het voor een select groepje? Je leest het in deze review.

De Ride games staan bekend van hun moeilijke races op een circuit buiten. Monster Energy Supercross 3 – The Official Videogame staat dan weer bekend als racen binnen en buiten op verschillende motor cross circuits. Dit staat garant voor veel uitdaging, crashes en plezier.

De graphics zijn niet zo heel bijzonder te noemen. Het lijkt wel alsof je naar een oudere generatie console zit te kijken. De omgevingen zijn allemaal niet heel mooi weergeven en bijna alles in een race ziet er hetzelfde uit.

Qua gameplay zit de game dan wel weer goed in elkaar. Het speelt heerlijk weg maar je moet wel even door hebben hoe de game het makkelijkst speelt. In het begin had ik al dat ik het eerste level wel tig keer opnieuw moest doen omdat ik te veel gas nam in de bochten of een tikje te veel naar links of rechts gaf waardoor mijn speler uit richting ging en recht op zijn plaat viel.

De camera werkt gelukkig goed mee in de game en dat is te zien als je de bochten in gaat. Als je de bocht in gaat gaat de camera met je mee draaien waardoor er altijd een goede vorm van overzicht is.

In de game zit een career mode die je wel de nodige uren zoet houd om alles uit de game te halen wat er in zit. Ook is er een online modus in de game waarin je het tegen elkaar op kan nemen. Er is ook een time trial mode waarin je moet proberen de beste tijden neer te zetten met jou racer.

Als je van games houd die zorgen dat je veel maar dan ook echt veel uitdaging hebt dan ben je bij Monster Energy Supercross 3 – The Official Videogame op het goede adres. Qua graphics ziet de game er niet heel bijzonder uit maar dat maakt de gameplay dan weer dubbel en dwars goed. Ik heb een paar referenties gemaakt naar de game Ride 3 dat komt omdat de game ook door Milestone is ontwikkeld. De graphics in die game waren wel goed daarom vond ik het een beetje jammer dat ze dat niet door hebben gezet. De multiplayer blijft ook zorgen voor een lange en flinke uitdaging dus er is genoeg uitdaging te bieden in de game. Is deze game dan voor de liefhebber van Motor cross? Nee en Ja. Nee want het is een game die je uitdaagt en dat is altijd leuk. Ja omdat er ook voor de motor cross race fans genoeg te zien en te herkennen is wat betreft merken.