Home Gaming Minecraft met RTX Windows Beta-lancering brengt verbluffende Ray-Traced gameplay naar miljoenen gamers

Minecraft met RTX Windows Beta-lancering brengt verbluffende Ray-Traced gameplay naar miljoenen gamers

by Sven

Miljoenen Minecraft-gamers over de hele wereld zullen hun zelf gecreëerde werelden levendiger dan ooit tevoren kunnen ervaren wanneer Minecraft met RTX deze week overgaat naar een open bèta op Windows 10 en realistische schaduwen, verlichting en levendige kleuren introduceert voor de best verkochte videogame aller tijden.

“We hebben samengewerkt met Mojang Studios om ray tracing en AI van de volgende generatie naar Minecraft te brengen en de resultaten zijn werkelijk verbluffend”, zegt Jeff Fisher, senior vice-president gaming bij NVIDIA. “Er is een hoop opwinding van de community voor Minecraft met RTX, en we kunnen niet wachten om te zien wat ze kunnen creëren.”

Vanaf donderdag 19.00 uur (Amsterdam), kunnen Minecraft-spelers op Windows 10 de bèta van de langverwachte gratis update downloaden, deze update bestaat uit een volgende generatie grafische make-over, die realtime ray tracing, meer realistische materialen en NVIDIA DLSS 2.0 bevat.

NVIDIA geeft spelers ook zes nieuwe Minecraft maps om gratis te downloaden van de Minecraft Marketplace, zodat ze kunnen ervaren wat er mogelijk is in Minecraft wanneer real-time ray tracing wordt toegepast.

“De volgende grote ontwikkeling voor Minecraft is hier met Minecraft met RTX”, zegt Saxs Persson, franchise creative director van Minecraft bij Microsoft. “De basis van reguliere Minecraft is bouwen met blokken. GeForce RTX GPU’s transformeren de Minecraft-wereld in een veel realistischer uiterlijk door levensechte lichteffecten, schaduwen, reflecties, licht verlopen en meer toe te voegen aan de toolkit van de bouwer. “

 
Ray Tracing komt naar Minecraft

Samen hebben NVIDIA, Microsoft en Mojang Studios, de ontwikkelaar van Minecraft, een vorm van ray tracing toegevoegd die bekend staat als path tracing voor de Windows 10-versie van de game. Path tracing simuleert de manier waarop licht door een scène wordt getransporteerd.

Het presenteert een gezamenlijk model voor verlichtingsberekeningen voor veel verschillende soorten effecten die traditioneel afzonderlijk werden toegepast met gerasterde of hybride renderers. Onder andere zijn dit:  

·        Directe verlichting van zon, lucht en verschillende lichtbronnen

·        Realistische harde en zachte schaduwen

·        Emissieve verlichting van oppervlakken zoals glowstone en lava

·        Global illumination

·        Nauwkeurige reflecties in water en metalen oppervlakken

·        Transparante materialen zoals glas in lood, water en ijs met reflectie en breking

·        Dichte mist en zonnestralen

Ray Tracing is aan Minecraft toegevoegd met de industriestandaard Microsoft DirectX 12 Ultimate API. NVIDIA GeForce RTX ™ GPU’s zijn de enige GPU’s met speciale ray-tracing cores waarmee realtime ray tracing in games mogelijk wordt gemaakt.

Physically-Based Materials System

Bouwstenen in Minecraft zijn nu geüpgraded met materiaaleigenschappen die het echte leven nabootsen – een techniek die bekend staat als physically based rendering (PBR). Dit PBR-systeem ondersteunt materiaaleigenschappen voor light emission, ruwheid, diepte en metalen objecten die gecombineerd worden met ray tracing om lichteffecten mogelijk te maken, zoals reflecties, breking, doorschijnendheid, transparantie en global illumination die nieuwe mogelijkheden en manieren openen om te bouwen in Minecraft.

 AI gebruiken om de beeldkwaliteit in Minecraft te verbeteren

Minecraft met RTX introduceert ook NVIDIA DLSS 2.0 in de game. Powered by RTX Tensor Cores, is DLSS 2.0 een verbeterd deep learning neural network dat framesnelheden verhoogt terwijl het prachtige, scherpe beelden voor games genereert. Het biedt de prestatiemogelijkheid – 1.7X + snellere framesnelheden – om volledige path tracering in Minecraft met RTX mogelijk te maken.

 Zes prachtige nieuwe Minecraft werelden om in te spelen, te bouwen en te verkennen

Om de open bèta van Minecraft met RTX te vieren, heeft NVIDIA met enkele van de meest getalenteerde Minecraft-creators samengewerkt om zes nieuwe Minecraft werelden beschikbaar te stellen voor gamers die pronken met de fantastische mogelijkheden die ray tracing en PBR-textures de game bieden. Geselecteerd vanwege hun geweldige staat van dienst in het leveren van boeiende bijdragen aan de Minecraft-community, leverden deze creators prachtige resultaten op.

 
“Wat Minecraft met RTX in de game introduceert, kan alleen worden omschreven als verbluffend”, zegt RazzleberryFox, CEO van Razzleberries, één van de oprichters en marktleider op de Minecraft Marketplace. “De toegevoegde dimensie die deze ongelooflijke beelden aan Minecraft toevoegen, heeft onze collectieve creativiteit nieuw leven ingeblazen en ons in staat gesteld om verbazingwekkende nieuwe werelden en ervaringen voor Minecraft te creëren die voorheen niet mogelijk waren.”

De zes nieuwe werelden kunnen gratis worden gedownload vanaf de Minecraft in-game Marketplace en bevatten:

  • Aquatic Adventure RTX by Dr_Bond
  • Color, Light and Shadow RTX by PearlescentMoon
  • Crystal Palace RTX by GeminiTay 
  • Imagination Island RTX by BlockWorks
  • Neon District RTX by Elysium Fire
  • Of Temples and Totems RTX by Razzleberries 

Minecraft met RTX komt later dit jaar als een gratis update voor gebruikers die Minecraft op Windows 10 bezitten. Spelers moeten zich op 16 april via de Xbox Insider Hub aanmelden voor de Minecraft Windows 10 RTX-bèta. De bètawerelden kunnen gratis worden gedownload vanaf de Minecraft Marketplace op 16 april. Spelers hebben een GeForce RTX 2060 GPU of hoger en de nieuwste NVIDIA Game Ready Driver nodig.

Related Posts

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x