Unreal Engine (UE) 4.25 van Epic Games is vanaf vandaag gebruiksklaar, wat betekent dat ondersteuning voor real-time ray tracing in UE 4.25 uit de bèta komt. Ter gelegenheid van deze aftrap start NVIDIA de tweede ronde van de NVIDIA DXR Spotlight Contest.
Het doel van deze contest is om indie-ontwikkelaars aan te moedigen om te experimenteren met Microsoft DirectX Ray Tracing (DXR). De DXR Spotlight Contest vraagt content creators en indie-game-ontwikkelaars om DXR en Unreal Engine 4.24 (of hoger) te gebruiken om technische demo’s te maken waarin real-time ray tracing wordt getoond.
De contest, die wordt gesponsord door ASUS, Epic Games, Microsoft, MSI en Razer, moedigt de voortdurende ontwikkeling van content aan met real-time ray tracing. Deelname is open voor content creators en indie-game ontwikkelaars ouder dan 18 jaar. NVIDIA zal de winnaars kiezen op basis van originaliteit, creativiteit en technische verdiensten.
De indie-impact op Ray Tracing
DXR-ondersteuning is niet alleen voor de grote studio’s. We hebben geweldige dingen gezien van indiegame-ontwikkelaars die ray tracing gebruiken, zoals Stay in the Light, Bright Memory en Deliver Us The Moon. Het is een geweldige manier om hun games te onderscheiden.