De ontwikkelaars vertellen hoe Master of Orion tot leven is gekomen en hoe zij dat hebben ervaren.
Meer dan twintig jaar geleden begonnen een aantal ontwikkelaars te werken aan een titel die later als een van de meest legendarische games werd beschouwd. In dit dagboek bespreken de sleutelpersonen hun ervaringen daarin.
Master of Orion was de grondlegger van het 4x strategie genre. In de video vertellen de ontwikkelaars hoe ze destijds met minimale middelen een icoon hebben neergezet.
Momenteel wordt de game met behulp van WG Labs geremasterd.
Master of Orion is een moderne versie van het hooggewaardeerde sciencefiction strategie game uit de jaren 90 die de voorloper was van de 4X strategische genre die borduurt op de iconische eXplore, eXpand, eXploit, en eXterminate gameplay. Deze opgepoetste versie zal trouw blijven aan het origineel en beloofd diepgaande strategie, harde gevechten, diplomatie en exploratie; Dat allemaal met een goede dosis aan humor.
Spelers kunnen tien originele maar wel opgepoetste buitenaardse rassen verwachten die elk een unieke speelstijl hebben. Duizenden constant veranderende sterrenstelsels, honderden unieke technologieën, tientallen schepen…. Kortom geen enkel potje zal hetzelfde zijn.