Home Gaming Marvel’s Spider-Man 2 The Lizard heeft twee vormen, PS5 zorgt voor realistische spieren

Marvel’s Spider-Man 2 The Lizard heeft twee vormen, PS5 zorgt voor realistische spieren

by Mark van Truijen

Terwijl Venom en Kraven de krantenkoppen hebben gehaald als de nieuwste schurken voor Marvel’s Spider-Man 2, speelt Lizard, het alter ego van Dr Curt Connors, ook een grote rol. Zoals in de eerste gameplay onthulling, heeft Peter hem nodig om zijn vriend Harry Osborn te helpen. In een nieuwe PlayStation Blog post besprak Insomniac Games het tot leven brengen van Lizard, te beginnen met het verwijzen naar de strips.

Zoals senior art director Jacinda Chew onthulde, “Het eerste wat we altijd doen als we naar een Marvel personage kijken is verwijzen naar de strips. En dan, van daaruit, werken we samen met Marvel om onze draai eraan te geven. Het kan komen van de gameplay, of vanwege het verhaal.”

Interessant is dat Lizard in twee vormen verschijnt – een kleinere versie en het massieve dino-achtige beest dat ravage aanricht. De voormalige is “menselijk formaat. Hij kan ook communiceren met Peter. Maar onze versie van Lizard – hij is slanker, gemener, groter en groener, op alle manieren. Hij draagt geen kleding en hij heeft alle menselijkheid verloren. Dus we kunnen niet met hem communiceren. Dat is een heel groot verschil.”

De ontwikkelaar heeft veel tijd besteed aan het krijgen van Lizard’s huid goed, met nadruk op zijn glans. “We hebben veel hagedissen huid bekeken voor onderzoek. Het ding over hagedissen in het echte leven – hun huid is eigenlijk heel droog. De meeste mensen die naar onze Lizard keken zeiden in eerste instantie ‘hij is niet slijmerig genoeg’. Maar ik denk dat het een knipoog is naar wat mensen verwachten dat een hagedis eruit ziet – hij heeft die hagedissen huid, maar het is eigenlijk veel glanzender dan wat je zou zien op een echte hagedis,” zei Chew.

“We gaven hem ook stekels. Voor ontwerpreferenties probeerde ik te kijken naar echte hagedissen die er wat prehistorischer uitzagen, omdat sommige hagedissen er nogal zacht en schattig uit kunnen zien. Ik keek naar stekeligere, meer slangachtige, agressievere referenties. We wilden ook ogen die meer op dierenogen lijken. Als je naar katten kijkt, worden hun pupillen ’s nachts groter. We hebben dat soort ogen voor hem gemaakt – als licht zijn ogen raakt, zien ze er kleiner uit en reageren zijn ogen op licht. We hebben veel onderzoek gedaan naar hoe we dat in real-time op de PS5 kunnen laten gebeuren.”

De PS5 hielp ook om zijn spieren realistisch vast te leggen, aangezien Insomniac keek naar “echte dieren of echte menselijke acteurs en zag hoe die spieren vervormden en simulaties uitvoerden. Ik denk dat het ongelooflijk is dat we dit op dit punt in de ontwikkeling van videogames kunnen doen, maar het is ook enigszins subtiel, omdat je misschien niet altijd dat verschil merkt totdat we alle spiersimulaties uitschakelen.” Andere indrukwekkende details zijn onder andere het gebruik van een programma om zijn vervellende huid te simuleren en hoe deze interacteert met elementen zoals wind.

Wat betreft zijn beweging zei Chew: “Hagedissen bewegen heel laag bij de grond – het is niet erg intimiderend. In de strips is Lizard meer tweebenig en rechtopstaand, dus meer menselijk. We moesten die naald rijgen – hij is tweebenig maar moet nog steeds een beetje die hagedislook behouden, dus hij heeft die gebogen rug. Het idee achter zijn beweging is dat hij zich beweegt met een snelheid die snel maar zwaar aanvoelt. Het animatieteam verdient veel lof voor het overbrengen van die kracht en snelheid.”

Marvel’s Spider-Man 2 wordt gelanceerd op 20 oktober voor PS5. 

Related Posts

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Oudste
Nieuwste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x