Marvel’s Avengers komt alweer binnen een maand uit, de game hoopt dan ook meteen raak te zijn. Iets waar de meeste gamers naar uitkijken is de Performance modi, deze modi is voor elke game goed, zeker voor een game die de focus legt op vechten.
Op de PS4 Pro is bevestigd dat er een Performance modi komt, deze zal de frame rate boosten. Maar wat houdt het precies in, wat doet het. Volgens combat director Vince Napoli, zal er door de game gemikt woren op 60 FPS, maar deze wordt variabel. Wel streven ze naar zo hoog als optimaal mogelijk.
“It’s not going to be a consistent 60, it’s as high and as optimal as possible,” liet hij weten in een interview met Wccftech. “It varies, it’s a variable frame rate and depends on the number of characters you might have and the stuff that’s going on. We’re working on optimizing for that mode in particular, we’re actually working on optimizing how we handle the loading of like an effect or the loading of physics in order to maximize it, that sort of stuff is ongoing right now. It happens at the very end of a project, to pull out all the bells and whistles and all the stops. And with that mode in particular, obviously the goal is performance. As a combat guy, personally, I’d love to see 60 FPS all the time, so we’re always pushing for that. That’s always the goal. I don’t know if we’ll hit it in every possible scenario, the game is just too crazy in certain cases to guarantee that.”
Creative director Shaun Escayg voegde daaraan toe, “We’re still pursuing it, though, that’s the key. We’ll be pursuing and polishing and trying to get optimizations until the very end, until they rip the game from our hands.”