Tot vrijwel het moment dat het eerder dit jaar werd aangekondigd, waren de meeste mensen ervan overtuigd dat we voorlopig geen nieuwe Mario and Luigi-titel zouden zien. Dit kwam vooral doordat AlphaDream, de studio achter elke game in de serie tot nu toe, ongeveer vijf jaar geleden werd gesloten.
Daarom waren veel mensen verrast toen Mario and Luigi: Brothership werd aangekondigd. Velen vroegen zich af welk team verantwoordelijk was voor de ontwikkeling, aangezien Nintendo alleen meldde dat enkele oorspronkelijke ontwikkelaars aan de nieuwe RPG werkten, zonder verdere details te geven over de studio die het project leidde. Dit is typisch voor Nintendo.
Die informatie lijkt nu echter bekend te zijn. Volgens een bericht van @Nintendeal op Twitter is er copyrightinformatie naar buiten gekomen over Mario and Luigi: Brothership, waaruit blijkt dat de game is ontwikkeld door Acquire. Voor wie niet bekend is met de studio: Acquire is de laatste jaren vooral bekend van de Octopath Traveler-serie. Eerder werkten ze ook aan titels zoals Way of the Samurai en Tenchu.
Interessant genoeg suggereerde een recente leak dat Mario and Luigi: Brothership is gebouwd op de Unreal Engine, dezelfde engine die Acquire gebruikte voor de Octopath-games.
Mario and Luigi: Brothership verschijnt op 7 november voor de Nintendo Switch.