Home Gadgets Loreal’s nieuwe product helpt je bij het uitvinden hoe je huid reageert

Loreal’s nieuwe product helpt je bij het uitvinden hoe je huid reageert

by Mark van Truijen

Als je ooit verdwaald bent geraakt in het overweldigende aanbod van huidverzorgingsproducten en je afvroeg welke producten echt geschikt zijn voor jou, beweert L’Oréal het antwoord te hebben. Voor CES 2025 introduceerde het bedrijf een apparaat genaamd de Cell BioPrint, dat biochemisch je huid kan analyseren en advies kan geven om deze er jonger uit te laten zien.

L’Oréal werkte samen met NanoEntek, een Koreaanse startup gespecialiseerd in microfluïdische lab-on-a-chip-technologie. Het gebruik van het systeem is eenvoudig: je plaatst een gezichtsstrip op je wang, waarna je deze in een bufferoplossing overbrengt. Vervolgens wordt de strip in een Cell BioPrint-cartridge geladen, die in het apparaat wordt geplaatst voor analyse. Terwijl dit gebeurt, maakt het apparaat foto’s van je gezicht en vul je een korte vragenlijst in over huidproblemen en veroudering. Volgens het bedrijf duurt dit hele proces slechts vijf minuten.

Hoe werkt de Cell BioPrint?

Met behulp van wat L’Oréal “proteomics” noemt, verwerkt de Cell BioPrint de verzamelde gegevens en geeft het gepersonaliseerd advies. Zo kan het apparaat inschatten hoe goed je huid reageert op ingrediënten zoals retinol en voorspellen welke cosmetische problemen, zoals donkere vlekken of vergrote poriën, zich in de toekomst kunnen voordoen, nog voordat deze zichtbaar worden.

Hoewel dit alles wetenschappelijk klinkt, heeft L’Oréal geen verwijzing naar peer-reviewed studies gegeven om de effectiviteit van de machine te onderbouwen. Toch lijkt de timing ideaal, gezien de toenemende aandacht voor huidverzorging, mede dankzij Covid, influencers en winkels zoals Sephora. Deze ontwikkelingen hebben een golf van informatie (en desinformatie) veroorzaakt, waardoor L’Oréal zich positioneert als een wetenschappelijke oplossing voor huidproblemen.

Beschikbaarheid en toekomstplannen

De Cell BioPrint zal voorlopig nog niet voor consumenten beschikbaar zijn. De eerste versie van het apparaat is namelijk niet bedoeld voor thuisgebruik. Het zal in 2025 worden getest in winkels in Azië, maar er is nog geen vaste lanceringsdatum of prijs bekend. Volgens Balooch zal de uitrol waarschijnlijk vergelijkbaar zijn met eerdere tech-lanceringen van L’Oréal. Het apparaat zal eerst beschikbaar zijn bij de toonbanken van luxemerken in vlaggenschipwinkels en mogelijk later breder worden geïntroduceerd in meer mainstream segmenten.

Related Posts

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Oudste
Nieuwste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x