CI Games en Hexworks maken zich klaar om later dit jaar hun langverwachte herstart van Lords of the Fallen uit te brengen, en het is duidelijk een game met enorme ambities. Ontwikkelaar Hexworks heeft zich tot doel gesteld om een enorme Soulslike actie-RPG te maken – maar door de aard van het genre als Soulslike-game, zou het misschien spelers kunnen afschrikken die niet genoeg vertrouwd zijn met het bekende uitdagende genre, of niet genoeg geduld hebben om de ins en outs te leren kennen.
Het lijkt erop dat de game zeker de moeite zal doen om ervoor te zorgen dat dit niet gebeurt. Onlangs sprak creative director Cezar Virtosu met GamesRadar en erkende de “frustraties” die vaak gepaard gaan met Soulslike-games, vooral voor nieuwkomers, en zei dat Lords of the Fallen “een uitgebreide onboarding-ervaring” zal hebben om ervoor te zorgen dat spelers gemakkelijk kunnen beginnen voordat ze in de “zeer meedogenloze wereld” van de game worden losgelaten.
“We hebben een uitgebreide onboarding-ervaring gecreëerd, omdat het verschil tussen motivatie en frustratie begrijpen is waarom je faalde of wat het spel van je wil,” zei Virtuso. “Met een lange onboarding geloven we dat spelers in staat zullen zijn om alle basisvaardigheden te oefenen en te beheersen voordat we ze loslaten in onze zeer meedogenloze wereld.”
Hoe lang het precies zal duren voordat we Lords of the Fallen in al zijn vermoedelijke glorie kunnen ervaren, valt nog te bezien, aangezien er nog geen specifieke releasedatum is aangekondigd, maar uitgever CI Games heeft bevestigd dat het ergens dit jaar uitkomt. Wanneer het wordt gelanceerd, zal het beschikbaar zijn voor PS5, Xbox Series X / S en pc.