Hexworks heeft een nieuwe patch beschikbaar voor Lords of the Fallen, gericht op balans en andere veranderingen op basis van feedback. De ontwikkelaar merkte echter aanzienlijke verbeteringen op het gebied van stabiliteit en optimalisaties, hoewel er meer komen in toekomstige updates.
Als je ooit weerstandsringen en -runen voor status effecten nutteloos vond, hebben ze een “merkbare boost” gekregen om een stimulans te bieden. De voorwaarts-zware aanvallen op eenhandige Grand Swords hebben ook de schade op hun tweede hit licht verhoogd. Er zouden ook minder “zoom-ins” moeten zijn bij het gebruik van bepaalde werpbare items, aangezien hun camerabotsingseigenschappen zijn aangepast.
Degenen die problemen hadden met de sluipschuttervijanden bij Pilgrim Perch zouden ook moeten merken dat hun nauwkeurigheid is verminderd na 15 meter. Hoewel ze een “hoge kans” hebben om schoten te missen, moet je misschien niet stilstaan en het lot tarten. Bekijk de rest van de patchnotities hieronder.
Lords of the Fallen is beschikbaar voor Xbox Series X/S, PS5 en PC.
Patch v.1.1.195
Sentry Reporting Tool
Another crash has been resolved, thanks to player reports (keep clicking that send button!).
- Fixed a crash that could occur when enemies alerted each other about the presence of the player.
AI
- The “snipers” at Pilgrim Perch have had their aiming capabilities revised. They now have a high chance of missing their shots when the target is beyond 15 meters.
Balancing
- After noticing that players were often disregarding status effect resistance rings and runes, we’ve decided to give them all a noticeable boost to make them more competitive with other types and incorporate them into some builds.
- Slightly increased the second hit damage for one-handed Grand Swords’ forward heavies to match it with its slightly slower animation.
Quests
- Fixed an NPC corpse that was interactable before meeting the proper quest requirements.
- Modified “the moving merchant” to sell 2 copies of the Slave Hunter Dagger, encouraging players to explore the dual-knives dual-wielding stance, which may be slightly overpowered and subject to potential nerfs in the future.
Others
- Several throwable items have been adjusted to eliminate camera collision properties, preventing undesired “zoom-ins”.
- Text spilling on “Attack Power” has been resolved for several languages, including french, italian, brazilian portuguese and Spanish.
- A streaming volume issue at the Fief of the Chill Curse has been resolved to prevent players from falling into the void while the map wasn’t fully loaded, particularly for players like Auteru.