CI Games heeft vandaag ‘Clash of Champions’ uitgebracht, een nieuwe, gratis update voor Lords of the Fallen die spelers uitdaagt met de ultieme uitdaging. De update introduceert twee eerder onaangekondigde ‘boss rush’-modi voor de dark fantasy action-RPG; spelers kunnen nu enkele baasgevechten herhalen met eerder verslagen vijanden of hen achtereenvolgens confronteren in een van de verschillende zware beproevingen. Beide modi zijn speelbaar in singleplayer of met een mede Lampdrager in online co-op multiplayer. De update bevat ook extra prestatieverbeteringen. Clash of Champions is beschikbaar op PC, PlayStation®5 en Xbox Series X|S en valt samen met de debuut van Lords of the Fallen vandaag op Xbox Game Pass en PC Game Pass.
De update van vandaag volgt kort na Versie 1.5 – Master of Fate, het afsluitende deel van de post-launch content roadmap van Lords of the Fallen, uitgebracht eind april. Master of Fate vertegenwoordigde de culminatie van meer dan 30 post-launch updates, waarbij de prestaties, stabiliteit en moeilijkheidsbalans aanzienlijk werden verbeterd, naast verschillende aanzienlijke content updates. Het bevatte ook een geavanceerd spelmodificatiesysteem, waarmee spelers verschillende in-game mechanismen konden aanpassen (inclusief aantal vijanden, willekeurige buit en vooraf geüpgradede wapens) om hun avontuur makkelijker, moeilijker of gewoon een volledig nieuwe ervaring te maken bij elke speelbeurt.
Toegankelijk via de Vestige-checkpointmarkeringen van het spel, bieden de Boss Rush-modi twee verschillende ervaringen voor spelers: ‘Echoes of Battle’ en ‘Crucible’. Terwijl Echoes of Battle spelers in staat stelt hun favoriete baasgevechten opnieuw te beleven, waaronder Ellianne the Starved, Congregator of Flesh, en Radiant Sentinel, is Crucible een reeks van zes steeds moeilijker wordende proeven van vooraf geselecteerde bazen die moeten worden overwonnen zonder te sterven om beloningen te ontgrendelen, inclusief Shrine Currency en exclusieve nieuwe pantserverven.