De mensen van Marvelous Europe hebben weer een mooi blog vol geschreven over Lords of Magna, de game die we in juni kunnen verwachten, ook is er een nieuwe trailer die wat ingaat op de combat in de game. Wat highlights uit het blog nemen we hier even met je door.
Om af te trappen komt er een livestream van de game, deze bereik je via dezeĀ link. Hier kan je direct met het team chatten en al je vragen kwijt, en natuurlijk meteen de actie live mee maken.
De trailer die bijgevoegd is geeft je meteen de drie unieke features die het combat systeem maken. Zoals gezien heb je de AP, action points, dit is de primaire consumable voor je abilities in gevechten. Een sterke aanval vraagt dan ook meer AP dan een lichte aanval. De AP komt er iedere beurt bij, mits je niks doet natuurlijk. Dit houdt in dat je tactisch moet wezen in je keuzes.
Ten tweede zijn er de support abilities in gevechten. Deze komen in vele varianten, sommige verhogen de basis stats, andere verbeteren diverse karakters weer. Je kan hier alle kanten mee op. En dan hebben we de ‘Bowling Mechanic’, karakters krijgen een extra beurt als ze tien of meer vijanden verslaan in Ć©Ć©n aanval. Om dit te stimuleren is de bowling techniek dus. Bij het verslaan van een ‘henchman’ of ’trash-enemy’ vliegt deze achterwaarts richting zijn bondgenoten en neemt deze mee in zijn val. En dit telt dan weer bij voor een hoge combo kill.