LG Electronics (LG) kondigt samenwerkingen aan met technologie bedrijven en content providers, om consumenten van meer hoge kwaliteit 4K HDR (high dynamic range) content te voorzien.

LG heeft vandaag aangekondigd dat LG een wereldwijde partnership heeft gestart met Netflix om de groei van de Netflix’s on-demand streaming service te faciliteren, naast de reeds gevestigde markten (Amerika, West Europa, Australia, Nieuw Zeeland en Japan). De uitbreiding bestaat uit een uitgebreide keuze aan content van hoge kwaliteit, inclusief 4K HDR TV series, die naar meer markten in Azië, het Midden Oosten en Europa worden gebracht. LG is gekozen als wereldwijde partner van Netflix, vanwege de superieure beeldkwaliteit en prestaties binnen de Smart TV industrie.

Ons internationale partnership met LG helpt entertainmentliefhebbers om nog beter te genieten van Netflix content. We kunnen niet wachten tot gebruikers hun favoriete films en series kunnen zien in 4K HDR” aldus Scott Mirer, Vice President of device partner ecosystem bij Netflix.

LG’s nieuwe OLED TV’s en UHD TV’s zijn gemaakt voor de nieuwe HDR standaarden zoals HDR10 en Dolby Vision. LG, Dolby en Netflix werken samen om met Dolby Vision de beste HDR kijkervaring te creëren in nieuwe series zoals Daredevil met dieper zwart, en meer heldere kleuren.

LG heeft ook partnerships gesloten met een aantal internationale contentproviders om hun streaming content HDR klaar te maken. Gloednieuwe series van bijvoorbeeld Amazon zijn nu te zien in HDR en zijn te bewonderen op LG’s CES booth zoals: The Man in the High Castle, Red Oaks, Transparent en Mozart in the Jungle.\

Bezoekers zullen op LG’s CES stand ook voor het eerst HDR video’s van YouTube kunnen bekijken die gebruik maken van de nieuwe VP9-Profile 2 codec. YouTube content in HDR wordt later dit jaar beschikbaar via de YouTube smart TV apps.

Op de stand zal ook een speciale donkere kamer worden ingericht door NASA Harmonic (de officiele video-partner van de NASA), waar HDR video’s bekeken kunnen worden. Bezoekers zullen de ruimte kunnen bekijken zoals nog nooit tevoren.

NASA’s nieuwe UHD kanaal komt het beste tot zijn recht op LG’s OLED TV’s door hun sterke zwartniveaus” aldus Peter Alexander, Senior Vice President en CMO van Harmonic.

Bij LG is nemen wij content net zo serieus als de technologie achter de TV. Het delen van onze innovaties met partners in de industrie is een belangrijk onderdeel van onze strategie om zoveel mogelijk sterke content bij onze klanten te krijgen”, aldus Brian Kwon, President en CEO van LG’s home entertainment tak.

HDR-Partnership LG-Netflix-Partnership

Related Posts

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Oudste
Nieuwste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x