Ontwikkelaar Springloaded heeft vandaag tijdens Summer Game Fest een reeks updates onthuld voor de aankomende game-devsimulator Let’s Build a Dungeon, waaronder een nieuwe, collaboratieve spelmodus en een speelbare parodie. De Just Build Mode, die tijdens Wholesome Direct in première ging, is een rustige, gestroomlijnde versie van de diepgaande managementsimulator met een focus op gedeelde creatieve controle voor maximaal vier spelers online. De studio gaf ook een eerste blik op Buddyland, een in-game-ervaring die een parodie is op drama uit de game-industrie. Let’s Build a Dungeon komt naar Steam en Xbox en is nu beschikbaar op de verlanglijst van Steam.
Buddyland is een volledig speelbare parodie die Let’s Build a Dungeon bevestigt als een levensechte simulatie van de game-industrie. Deze vreemd herkenbare in-game-ervaring, die werd onthuld tijdens de Southeast Asian Games Showcase van Summer Game Fest, nodigt spelers uit om zichzelf af te vragen wat er echt nodig is om een succesvolle indiegame te ontwikkelen.
Buddyland is een survivalgame gericht op het maken van monsters en maakt deel uit van de campagnemodus van Let’s Build a Dungeon. Spelers fungeren als CEO en gamedesigner van hun eigen ontwikkelstudio en worden geconfronteerd met verschillende pitches, voorstellen en morele keuzes. De voorgestelde ontwikkeling van Buddyland is slechts één voorbeeld van het vertakkende verhaal van Let’s Build a Dungeon en biedt een volledig speelbare ervaring, verhitte discussies met externe partners en een voortdurend risico om in juridische problemen te komen. Blader door de ‘Younify Game Engine Asset Store’ en neem beslissingen die je gamestudio kunnen maken of breken, inclusief de mogelijkheid om een survivalgame te maken waarin monsters worden gevangen… MET GEWEREN.
James Barnard, CEO van Springloaded, zei:
“Het runnen van een indiestudio en het maken van games kan echt een gekkenhuis zijn. We zijn maar al te bekend met de krantenkoppen over juridische uitdagingen waar gameontwikkelaars wereldwijd mee te maken krijgen, met meningsverschillen die zich voortslepen in de rechtbanken en community’s die online partij kiezen.
De bijbehorende online discussies roepen vaak de vraag op wat het betekent om een succesvolle game te maken, en dat is iets wat we willen onderzoeken in Let’s Build a Dungeon. Er is geen definitief antwoord, maar het is iets waar indieontwikkelaars constant over na moeten denken. Elke beslissing die we nemen in de game-ontwikkeling heeft gevolgen, en we willen deze ervaringen delen met onze spelers. Buddyland is een van de manieren waarop we spelers de kans geven om hun eigen morele beslissingen te nemen in de schoenen van een CEO van de game-industrie, met de kans om precies te zien hoe de zaken zich ontwikkelen.”