Home Reviews Legends of Tomorrow ‘Pilot Part 2’ Review

Legends of Tomorrow ‘Pilot Part 2’ Review

[vc_row][vc_column][text_block_nav title=”Intro”]Vorige week zei ik dat Legends of Tomorrow een ontzettend goede serie was die een beetje last had van wat opstartprobleempjes, met blijheid kan ik zeggen dat die problemen nu zo goed als weg zijn en we nu nog meer kunnen genieten van een al ontzettend goede serie!

Deze review bevat spoilers.

[/text_block_nav][text_block_nav title=”Plot”]Plot:
Legends of Tomorrow blijft deze aflevering in de 70’s, maar in plaats van Noorwegen gaan we nu naar Amerika en ontmoeten we de jongere versie van Martin Stein.
Maar laten we niet op de zaken vooruit lopen, de aflevering begint met het team die de locatie van Vandal heeft gevonden en hem nu willen gaan confronteren wanneer hij het, het minst verwacht. We komen erachter dat Vandal illegaal in wapens handelt en het op een zwarte markt aan het veilen is, daarom gaan onze legends daarheen. Dit gaat allemaal prima totdat ze te veel aandacht op zichzelf vestigen waardoor eerst Damian Dhark (die daar toevallig ook was) het team gaat ondervragen, en daarna Savagedie door heeft wat ze van plan zijn het team aanvalt. Het team kan de aanval nog maar net afslaan, maar niet zonder Ray die een stukje van zijn pak kwijtraakt, wat Savage dus technologie uit de toekomst geeft.
Terug in de waverider moeten de legends hergroeperen en een nieuw plan bedenken, hieruit komt dat Martin Stein samen met White Canary en Jay naar zijn vroegere zelf gaan om een uitvinding te stelen die hij vroeger heeft gemaakt, dit levert een aantal hilarische scenes op met Stein die zichzelf compleet irriteert aan zijn vroegere zelf, White Canary die met de jongere Stein flirt is ook een leuke afwisseling en maakt deze scenes alleen maar beter.
De rest van het team gaat naar een huis om een oude dolk te stelen waarmee ze Vandal officeel kunnen vermoorden. Dit gaat niet zoals gepland en Jay en Snark worden samen gevangen, door niemand minder dan Savage zelf (het was zijn huis) hierna volgt een toffe standoff waarin Carter word vermoord en Hawkgirl ook bijna vermoord wordt door Savage maar die wordt nog net op tijd gered.
Het team vlucht terug naar de waverider waar we Hawkgirl zien dealen met de dood van Hawkman, en verder zien we de rest van het team beter bonden met elkaar.

[/text_block_nav][text_block_nav title=”Martin Stein”]Martin Stein:
Het toppunt van deze aflevering was toch wel Martin Stein die met zichzelf in discussie gaat. We zien hier een man die eigenlijk altijd gelijk heeft een discussie met diezelfde man voeren wat uiteraard alleen maar hilarisch kan zijn, gooi daar nog een flirtende White Canary bij en een hele boel wietgrappen waar de oudere Stein zich duidelijk voor schaamt en je hebt een aantal prachtige scenes die de aflevering ontzettend goed maakte.

[/text_block_nav][text_block_nav title=”Vandal Savage”]Vandal Savage:
In vorige reviews heb ik altijd gezegd dat ik ontzetten enthousiast ben over Vandal en dat hij goed wordt neergezet. Na deze aflevering wil ik daar een beetje op terugkomen, nu we zoveel ontzetten goede legends in het roster hebben kan ik het eigenlijk alleen maar jammer vinden dat Vandal zo wordt neergezet, hij verbleekt gewoon bij de rest van de cast. Dit is zeker wel nog te fiksen want de looks die hij heeft zijn in ieder geval goed en zijn acting skills zijn ook goed, zijn verhaal moet alleen iets interessanter worden. We gaan de komende afleveringen zien of dit gaat verbeteren.

[/text_block_nav][text_block_nav title=”oordeel”]Oordeel:
Legends of Tomorrow word alsmaar beter en beter, met een geweldig verhaal en een cast die ontzetten veel chemie heeft kan ik dit alleen maar meer en meer toejuichen, alleen jammer dat Vandal Savage verbleekt bij de rest van de cast.

[/text_block_nav][review_summary title=”Review” summary=”Legends of Tomorrow wordt beter en beter”
positives=”Snark en Jay toekomstige bromance?
Aktie is zo ontzettend goed