Na het betreden van de Australische markt door de acquisitie van een lokale uitgever en distributeur in Sydney, zet Koch Media zijn volgende stap in uitbreiding, dit keer in Centraal Oost-Europa.

Koch Media heeft vandaag een verdere uitbreiding van de Europese markt aangekondigd met de aankomende opening van hun Poolse kantoor in Warschau. 

Polen is de 7e grootste economie in de Europese Unie en is de grootste die Koch Media tot nu toe niet heeft gedekt met zijn specifieke activiteiten. Als een volledig functioneel lid van de Europese Koch Media-opzet zal het nieuwe kantoor worden toegewijd aan de groeiende Poolse markt en dienen als een hub voor andere markten in de regio, waaronder Tsjechië, Slowakije, Hongarije, Bulgarije en Roemenië. 

Nu de industrie turbulente tijden doormaakt zijn herstructurering en sluiting helaas realiteit. Koch Media gaat daarentegen krachtig door en breidt zich uit. Polen is altijd al een subtiele kracht in Europa geweest, rijk aan ontwikkelaarstalent, met een jonge, dynamische, goed opgeleide consumentenmarkt met toenemende koopkracht. De Europese Commissie heeft in het 2019 Country report de bbp-groeiverwachting van Polen verhoogd tot 4,4%. Naar verwachting zal de particuliere consumptie in de tweede helft van 2019 en begin 2020 toenemen, en samen met een sterke loongroei en gunstige trends op de arbeidsmarkt zal dit naar verwachting het consumentenvertrouwen ondersteunen. 

“Een deel van de succesformule van Koch Media en Deep Silver is om dicht bij de gamers en game-ontwikkelaars te staan. Door het toevoegen van dit nieuwe regionale kantoor in Warschau willen we dichter bij de levendige Poolse ontwikkelingsgemeenschap staan en ons groeiend portofolio met spellen direct aanbieden aan alle Poolse gamers, ongeacht of ze fysiek of digitaal zijn. Hiervoor nemen we ervaren product-, marketing- en verkoopexperts aan en kijken we uit naar wederzijds voordelige zakelijke relaties met Poolse retailers, handel, gaming media en influencers. Onze ambitie is om Koch Media te positioneren als de nummer één keuze voor lokale publicatie- en retail distributiediensten, ondersteund door onze lokale marketing / pr-medewerkers, key accountmanagers en lokale vertegenwoordigers van het gebied”, aldus Klemens Kundratitz, CEO van Koch Media. 

Maciej Turski, veteraan uit de industrie, zal het Poolse kantoor leiden en alle lokale activiteiten aansturen met rechtstreekse ondersteuning vanuit het hoofdkantoor van Koch Media / München Duitsland, evenals vanuit het centrale financiële en logistieke centrum in Höfen / Oostenrijk. 

“Ik ben enorm trots en kijk ernaar uit om deze rol binnen Koch Media op me te kunnen nemen. Polen heeft veel kansen en met de unieke positionering van Koch Media kunnen we het potentieel maximaliseren. Natuurlijk willen we het team nog steeds volledig vullen, maar we zullen volledig operationeel zijn op 1 oktober, wanneer we klaar zijn om onze eerste lokale versies uit te brengen!”, aldus Maciej Turski, GM van Koch Media Poland.

Related Posts

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Oudste
Nieuwste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x