Home Featured Journey to the Savage Planet Review

Journey to the Savage Planet Review

Alex Hutchinson de naam zegt je waarschijnlijk niet heel veel. Maar deze man was de director van vele grote projecten bij Ubisoft. De beste man werkte aan titels als Assassin’s Creed 3 en Far Cry 4. Nu heeft Alex Hutchinson een nieuwe studio opgericht genaamd Typhoon Studios waarbij hij en zijn team nieuwe games gaan maken. De eerste titel van de studio is Journey to the Savage Planet geworden die wij onder de loep hebben genomen voor je dus check snel de review van de game hieronder.

Als je de game begint kun je kiezen of je de game gaat doorlopen in single of multiplayer. Als je eenmaal buiten je schip bent en de game gaat beginnen denk je gelijk dat het een kloon is van de game No Man’s Sky. Maar niets is minder waar. Als je eenmaal op pad gaat zul je zien dat er in de wereld heel veel te doen is. Je kunt craften wat heel handig is om nieuwe wapens en gereedschappen vrij te spelen. De wereld is heel mooi ontworpen en er is overal wel iets te doen. Is het geen missie dan is het wel een collectable zoeken of een vijand om om te leggen of gewoon de wereld verkennen het is jou verhaal dus jij loopt erin zoals jij het wil.

Deze game is een mengeling van verschillende titels. Zo zul je kunnen denken dat de game qua grafische stijl heel veel weg heeft van de game No Man’s Sky. Qua gameplay lijkt het heel erg op de Metroid Prime games. Waarom lijkt het op Metroid Prime zou je denken? Op de planeet kun je veel dingen scannen die zorgen dat je meer van het verhaal te weten komt. Ook zit er in de gameplay heel veel elementen zoals dat je als je genoeg gecraft hebt nieuwe wapens en gereedschappen hebt waardoor je weer net in dat gedeelte kan komen die eerst gesloten was. Dit soort dingen doet je denken aan de Metroid games.

Het verhaal in de game is niet zo heel sterk. Je bent een werknemer in dienst van het 4e beste kolonisatie bedrijf in het sterrenstelsel. Het is aan jou de eer om een nieuwe planeet te gaan verkennen om te kijken of er leven mogelijk is voor de mensheid. Eenmaal aangekomen op de planeet blijkt je brandstof op te zijn en de planeet een stuk gevaarlijker te zijn dan verwacht.

Grafisch ziet de game er zeker niet slecht uit. De omgevingen zijn prachtig vorm gegeven en de vijanden zien er ook goed uit. De controls zijn simpel die heb je zo onder de knie. De gameplay is ook makkelijk. Je kunt een missie aannemen je gaat er naartoe speelt het uit en gaat wat je verdient hebt gebruiken om je karakter te upgraden of nieuwe wapens/gereedschap te maken.

Het leuke aan de game is dat het zich totaal niet serieus neemt. Als je het speelt denk je van ow dit is net zoals titels als: No Man’s Sky en The Outer Wilds. Maar dit is een game die wel een beetje speelt als eerder genoemde games maar wel veel humor in zich heeft.

Journey to the Savage Planet is een mix van goede games die goed uitgewerkt is met veel humor en leuke elementen. Dit soort games hebben we al niet meer gezien sinds het uitkomen van de game Metroid Prime 3. De Metroidvania gameplay stijl werkt fantastisch in deze game. Je zult hier veel uren plezier aan hebben en niet het gevoel hebben dat je lang bezig bent want er zijn altijd leuke dingen te doen.