Home Featured Joker Review

Joker Review

Batman kent ondertussen iedereen wel na de Dark Knight Trilogy en de films daarvoor. De aartsrivaal van Batman is altijd The Joker geweest deze is door meerdere acteurs neergezet. Onlangs is de film is de bioscoop gaan draaien over het levensverhaal van The Joker en hoe hij geworden is zoals hij nu is. Weet dit iedereen te vermaken of is het een film die je beter een keer uit de budgetbak kan halen je leest het in deze review.

De film The Joker speelt zich net als Batman af in Gotham City. In de film volgen we de jonge Arthur Fleck ( Gespeeld door Joaquin Phoenix ). Hij en zijn moeder ( gespeeld door Frances Conroy ) wonen in een appartement. Arthur werkt als clown op straat en in ziekenhuizen. Arthur leidt aan een aandoening waardoor hij soms oncontroleerbare lachbuien krijgt. Hij gaat hiervoor naar de sociale dienst om medicatie te krijgen.

Arthur word in de tijd dat hij werkt lichamelijk en ook geestelijk mishandeld hierdoor glijd hij steeds meer weg naar de duistere kant. Hij krijgt van een collega een pistool en wanneer hij in de metro naar huis drie mensen neer schiet die in dienst zijn van Thomas Wayne is de chaos compleet. Thomas Wayne ( gespeeld door Brett Cullen ) die bezig is om burgemeester te worden van Gotham City wil hier een oplossing voor zien. Maar er komen door deze actie ook een hoop mensen die sympathie krijgen voor de moordenaar. Hierdoor gaan de sympathisanten dus clownsmaskers dragen.

Acteer werk

Het acteer werk van deze film is kortweg te noemen: Briljant. Alle acteurs in de film spelen hun rol zeer goed. Robert De Niro heeft ook een rol in de film als talkshow host Murray Franklin. Ook Francis Conroy die de moeder van Arthur speelt speelt haar rol zeer goed.

Todd Phillips

Todd Phillips is bekend van zijn eerdere werken zoals de The Hangover trilogie, Old School en nog meerdere komedies. Dat hij degene was die deze film ging produceren was dus ook het laatste wat ik verwacht aangezien hij veel met komedies doet. Maar toch hij heeft een prachtige spannende film neergezet die een goed Origin verhaal brengt voor het Batman verhaal.

The Joker is een verrassend goede film die met veel goede acteurs een top prestatie weet neer te zetten. Het nieuwe verhaal in Gotham City is super spannend en door wat er met het karakter Arthur Fleck is gebeurd krijg je gewoon sympathie voor het karakter. Door de lichamelijke en geestelijke mishandeling snap je waardoor dit allemaal gebeurd. Hou je van films met een goed verhaal, goede acteurs en goed acteerwerk dan ben je bij The Joker op het goede adres.