Improbable en Jagex hebben vandaag aangekondigd dat zij samen een partnership aan zullen gaan, waarbij de RuneScape-studio Improbable’s SpatialOS-technologie zal inzetten bij de productie van nieuwe games.
SpatialOS is een platform dat ontwikkelaars veel meer kracht biedt dan zij normaal uit een enkele game engine of server zouden kunnen halen. De technologie laat zwermen van game engines samenwerken, waardoor het mogelijk wordt om grotere en rijkere game-werelden te maken, waarin bijvoorbeeld een weggegooid item jarenlang op de grond kan blijven liggen.
Herman Narula, Improbable’s mede-oprichter en CEO, zei:
“Jagex heeft RuneScape tot een iconisch merk gemaakt in online gaming, en het is geweldig om met ze samen te werken. Door SpatialOS aan te bieden als platform, kunnen wij ze helpen meer diepte en schaal aan hun nieuwe games te geven. RuneScape en de wereld van Gielinor hebben miljoenen spelers mooie verhalen gegeven om te vertellen. We kijken ernaar uit om te zien wat zo’n ervaren team met ons platform kan doen, dat mogelijkheden biedt voor hogere dichtheid van spelers, grotere en meer gedetailleerde werelden en nieuwe vormen van gameplay.”
Phil Mansell, COO en acting CEO bij Jagex, zei:
“Als studio hebben wij online gaming in ons hart, en we zoeken altijd naar technieken die ons helpen om onze spelers de best mogelijke ervaring te geven. We verheugen ons erop om samen te werken met Improbable en de vooruitgang te ontdekken die het SpatialOS-platform naar multiplayer gaming kan brengen.”