Home Reviews Jackson & Malone Review ( Videoland Original )

Jackson & Malone Review ( Videoland Original )

Onlangs zag ik reclame op tv van de nieuwe serie Jackson & Malone. Ik zag in de reclame Hans Teeuwen voorbij komen en dat het ook gebaseerd is op het idee van de beste man. Als je denkt aan Hans Teeuwen dan denk je aan harde satire. Dus toen ik de beelden zag dacht ik dat we een hele grappige maar harde serie te zien zouden gaan krijgen. Nu ik de miniserie af heb gekeken moet ik zeggen dat ik Hans Teeuwen in een serieuze rol heb gezien die zeer zeker bij hem past. Wil je meer over de serie Jackson & Malone weten check hieronder de review!

Laten we beginnen met het verhaal. Het verhaal van Jackson & Malone draait om de gebeurtenissen in het dorpje Spilne ( uitgesproken als Spille ). Wanneer er een aantal moorden worden gepleegd in het dorpje tijdens de inauguratie van de nieuwe burgemeester Rick van Hulst ( gespeeld door Peter van de Witte ) worden de EMB agenten Jackson ( gespeeld door Hans Teeuwen ) en Malone ( gespeeld door Kevin Janssens ) naar de stad Spilne gehaald om het onderzoek sneller te laten lopen en het moord mysterie op te lossen. Iedereen is een verdachte tot het laatste moment.

Wat ik dus al in de intro zei is dat je verwacht van Hans Teeuwen dat het een satirische serie zou gaan worden maar niks is minder waar. Er valt weinig om het karakter te lachen en ze zijn allemaal super serieus. Wat ik wel vond is dat het verhaal goed is neergezet en dat er geen over the top schietgevechten heeft. Het draait echt om het oplossen van een aantal moorden en dit word goed en spannend neergezet.

Naast Hans Teeuwen heb je natuurlijk nog veel meer acteurs in de serie waaronder Kevin Janssens die het karakter van Malone speelt. In de serie zul je zien dat er groot Good Cop, Bad Cop gehalte is waarbij Hans Teeuwen als Jackson meer de Good Cop is en Malone de Bad Cop die wat duisterder en harder is.

Het verhaal is spannend en goed neergezet alleen het acteerwerk had beter gekund. Naast Hans Teeuwen en Kevin Janssens is er geen acteur waarvan ik nu zeg die springt er echt uit. Ook het script had af en toe beter gekund want soms heb je momenten dat je denkt waar kijk ik naar maar dat word later weer goed opgevangen.

Jackson & Malone is op zich een prima tussendoor serie geworden. Je moet niet verwachten dat het het niveau van 2 andere Nederlandse series zoals Mocro Maffia of Sleepers die ook op Videoland te zien zijn want dan kom je bedrogen uit. Jackson & Malone heeft 6 afleveringen en dat is precies genoeg want meer was niet boeiend meer geweest. Al met al een redelijke serie voor tussendoor.